شاخص کل بورس امروز باز هم بعد از دو روز صعودی وضعیت ریزشی به خود گرفت تا نشان دهد در بازار پول نیست.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش 10667 واحدی مواجه شد، همانگونه که در تحلیل تکنیکال شاخص کل بیان کردیم بازار در یک کانال نزولی کوچک در دل کانال نزولی بزرگ 6 ماه قرار گرفته است و اگر نتواند مقاومت 2 میلیون و 30 هزار واحد را به سمت بالا بشکند در همین کانال نزولی باقی خواهد ماند.
 
البته در بازار سرمایه پول نبوده و ریسک‌های لحظه‌ای هم دلیل اصلی ریزش و نوسان در کانال نزولی نیست. ارزش معاملات خرد عدد 3,685 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 6% کاهش داشته است.
 
در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 2,134 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 789 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.
 
برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 503 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. امروز نیز با ورود 119 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی به صندوق‌های درآمد ثابت، دریافت سود ثابت همچنان مورد استقبال حقیقی‌ها قرار دارد. در یک هفته گذشته شیب ورود به این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه، در حال افزایش است.
 
ارزش صف‌های خرید 53 میلیارد تومان است که کاهش 32 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 38 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 542 میلیارد تومان قرار دارد.

لینک کوتاه
شاخص کل بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما