مدیر عامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان در سه شیفت کاری به شکل 24 ساعته در سطح شهر تهران فعالیت دارند، گفت: از ابتدای مهر سال جاری در هر یک از مناطق 22 گانه شهر با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی طرح گشت «حامی شهر» به اجرا در آمده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد احمدی صدر در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد تمهیدات این سازمان برای شب‌های سرد پایتخت بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما، طرح گشت «حامی شهر» مناطق 22 گانه تهران ویژه افراد آسیب دیده و در معرض آسیب که سرپناهی ندارند، در کنار گشت های حامی شهر سازمان خدمات اجتماعی از نخستین روز مهر تا پایان سال جاری به اجرا در می آید.
 
وی افزود: در این طرح هر یک از مناطق از ساعت 22 تا 5 صبح با اختصاص یک واحد خودروی وَن، مددکار اجتماعی و ضابط قضایی اقدام به گشت زنی در معابر محدوده منطقه مورد نظر و ساماندهی افراد بی‌سرپناه می‌کنند و آنها را به مراکز تحت پوشش ارجاع می دهند.
 
احمدی صدر با بیان اینکه در این راستا اعتبارات مالی نیز برای هریک از مناطق براساس فعالیت‌شان از سوی سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران تعریف شده است، ادامه داد: در کنار فعالیت گشت فوریت‌های اجتماعی سازمان، مناطق 22 گانه و عوامل نواحی 123 گانه شهر تهران نیز فعالیت دارند تا در صورت مشاهده افراد بی سرپناه در فصل سرما اقدام به معرفی این افراد کنند.
 
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: از ابتدای مهر تاکنون تنها از سوی گشت های حامی شهر مناطق 22 گانه، بیش از 4700 نفر مددجوی آسیب دیده و در معرض آسیب مورد ساماندهی قرار گرفته اند.
 
تکمیل فاز دو یاورشهر 9  با قدرت ادامه دارد
 

 احمدی صدر همچنین در بازدید از پروژه فاز دو یاورشهر 9 سازمان خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران، گفت: با کار شبانه روزی و جهادی در حال تکمیل این پروژه مهم و بزرگ شهرداری تهران هستیم و ان شاءالله با تکمیل این فاز حدود 2500 ظرفیت به 5000 ظرفیت قبلی مراکز یاورشهر شهرداری تهران اضافه خواهد شد و در مجموع مراکز یاورشهر با 7500 ظرفیت فعالیت خود را ادامه خواهد داد.
 
وی افزود: مرکز تربیتی، آموزشی و درمانی یاورشهر 9، در سال 1401 با 1500 ظرفیت افتتاح شد و حالا با تکمیل فاز 2 قرار است این مرکز با 4000 ظرفیت پذیرای مددجویان ماده 16 کلانشهر تهران باشد.
 
 

لینک کوتاه
تمهیدات شهرداری شب‌های سرد تهران گشت‌های «حامی شهر» ساماندهی بی سرپناهان

اخبار مرتبط

نظرات شما