معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در قالب پروژه‌های صنعت‌شهر تامین شد و طبق هدفگذاری انجام شده تا پایان سال تامین اراضی در این طرح به 200 هزار واحد می‌رسد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «ارسلان مالکی» تفاهم با صنایع بزرگ و شرکت‌های صنعتی برای تأمین زمین و ساخت مسکن کارکنان آن‌ها را یکی از روش‌های سودمند در تأمین اراضی نهضت ملی مسکن دانست و اظهار داشت: تا کنون زمین با ظرفیت 100 هزار واحد مسکونی در قالب صنعت شهرها تأمین شده است و 50 هزار واحد دیگر نیز در شرف امضای تفاهم‌نامه قرار دارد.
 
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به مزایای این طرح، گفت: در طرح صنعت‌شهرها، مدیریت ساخت بر عهده صنایع قرار می‌گیرد و به این ترتیب صنایع به دولت در ساخت و تأمین مسکن کمک می‌کنند.
 
مالکی، مزیت دیگر را استفاده از تسهیلات صنایع برای مسکن کارکنان در طرح نهضت ملی مسکن برشمرد و گفت: شرکت‌ها و صنایع در تهیه طرح مشارکت می‌کنند و با توجه به ذائقه کارکنان و توان تخصصی خود از مرحله تهیه تا ساخت را بر عهده می‌گیرند.
 
وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه تأمین 50 هزار واحد دیگر با صنایع به‌زودی امضا می‌شود، افزود: به‌تازگی در یزد ساخت واحدهای ویلایی برای کارگران صنایع آغاز شده است.
 
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: با توجه به اینکه سهم تأمین زمین برای کل پروژه مسکن مهر در سازمان ملی زمین و مسکن 500 هزار واحد بود، تأمین زمین برای 100 هزار واحد فقط در یک بخش یا صنف تاکنون عدد خوبی است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره استفاده از اراضی بانک‌های دولتی برای تأمین زمین در نهضت ملی مسکن، گفت: اموال بانک‌ها شامل دو بخش می‌شود که دسته نخست، سرمایه خودِ بانک بوده و متعلق به دولت است که اگر در این حوزه زمینی و ملکی شناسایی شود، برای طرح نهضت ملی مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
مالکی افزود: دسته دوم، اراضی خریداری شده از منابع و سپرده‌های مردم است که مشمول قانون اراضی مازاد سایر دستگاه‌های دولتی نمی‌شود. بنابراین اینکه اموال و اراضی از چه محلی خریداری شده مهم است.
 
وی گفت: هنوز اقدامی درباره شناسایی اراضی متعلق به دولت در بانک‌ها انجام نشده است.

لینک کوتاه
تامین زمین واحد مسکونی صنعت‌شهر

اخبار مرتبط