بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، در پی تخلفات موسسه اعتباری ثامن الحجج، مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی احیا شد و به بیت المال برگشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل شد، سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های 1387 تا 1399 به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.
 
بر این اساس در پی تخلفات مؤسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن الحجج)، مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی، احیا و به بیت المال برگشت.
 
به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران، تعداد 126 فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی اعتبار مذکور رفع توقیف شد تا هیأت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید.
 
در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرایم مترتب بر آن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش 58 واحد مسکونی به متراژ 8 هزار و 900 مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و 690 مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد.
 
همچنین 10 واحد اداری به متراژ یک هزار و 350 مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده 215 مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک شد.

لینک کوتاه
فرار مالیاتی تهران سازمان امور مالیاتی

اخبار مرتبط

نظرات شما