مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: مذاکرات نفتی و گازی ایران با روسیه ادامه دارد و هر زمان این مذاکرات به نتیجه رسید، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محسن خجسته مهر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای پویش اهدای بسته‌های آموزشی به دانش اموزان محروم مناطق نفت خیز و گاز خیز در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص مذاکرات صورت گرفته با روسیه، اظهار کرد: با روس ها مذاکرات فنی و اقتصادی ادامه دارد و به محض پایان مذاکرات کار حقوقی و قراردادی کار آغاز خواهد شد و متناسب با نتایجی که می‌گیریم اعلام خواهیم کرد.

 
وی در خصوص آخرین وضعیت تعییین تکلیف میدان آرش، گفت: در مورد میدان آرش مشخصا وزیر نفت قبلا و وزارت خارجه اعلام موضع کرده و اکنون موضع ما همان موضع وزارت خارجه و وزیر نفت است.
 
مدیر عامل شرکت ملی نفت در مورد وضعیت تولید در غرب کارون اظهار کردکرد: از نظر تولید، نسبت تولید و توسعه در میادین مشترک به میادین مستقل سه به یک است یعنی 3 برابر از میادین مشترک و یک برابر از میادین مستقل تولید داریم، بنابراین اولویت ما در خصوص تولید حداکثری از تولید میادین مشترک دنبال می شود، ضمن اینکه، اکنون در حال اجرای پروژه های نگهداشت توان و افزایش تولید از این میادین هستیم.
 
تولید از میادین سپهر و جفیر از هفته گذشته آغاز شد
 

خجسته‌مهر با بیان اینکه 3 میدان یاران شمالی، یاران جنوبی و سهراب که در همین دولت قراردادها امضا و تنفیذ شدند جزو میادین مشترک هستند، گفت: تولید از میادین سپهر و جفیر از هفته گذشته آغاز شد که جزو طرح‌های  توسعه‌ای بود و به نتیجه رسیده و ما در حال حاضر ظرفیت تولید 20 هزار بشکه در روز از میادین سپهر و جفیر را داریم و در آینده نزدیک با حضور وزیر نفت به صورت رسمی این دو میدان به بهره برداری خواهند رسید.
 
وی با بیان اینکه در میدان آزادگان جنوبی سال گذشته حدود 40 چاه جدید را وارد مدار تولید کردیم و امسال نیز 15 حلقه اضافه شد و تا پایان آبان ماه 15 حلقه چاه دیگر هم اضافه می شود یعنی از سال گذشته تاکنون 70 حلقه چاه تا پایان آبان ماه وارد مدار تولید می شود. همچنین حضور دکل‌های حفاری در میادین غرب کارون  70 درصد افزایش یافته است.
 
مدیر عامل شرکت ملی نفت با اشاره به هاب گازی ایران و روسیه گفت: این موضوع در حال مذاکره فنی بوده و هنوز مذاکرات قراردادی انجام نشده است.
 
تولید 3.5 میلیون بشکه نفت تا پایان سال

 
خجسته‌مهر درباره پروژه فشارافزایی پارس جنوبی، گفت: فشار افزایی در میدان گازی پارس جنوبی یک پروژه مهم و دارای ویژگی‌های با تکنولوژی بالا و مستلزم ساخت تجهیزات مدرن است، در فاز طراحی هستیم که قرارداد منعقد شده و مشاورین ایرانی و خارجی در حال انجام فاز طراحی هستند و سازو کار اجرایی و برنامه ریزی برای اجرای این پروژه مهم به مبلغ 20 میلیارد دلار تدوین و نهایی شده و در این زمینه از حداکثر مقدورات کشور برای اجرا استفاده می کنیم.
 
وی درباره تحقق تولید 3.5 میلیون بشکه نفت، تصریح کرد: ما وعده دادیم تا پایان سال موفق شویم تولید را از 3.3 میلیون بشکه افزایش دهیم تا پایان سال به 3.5 میلیون بشکه برسیم و انشاالله انجام خواهد شد.

لینک کوتاه
مذاکرات نفتی ایران روسیه

اخبار مرتبط

نظرات شما