بازار ارز پس از گذشت یک هفته پرنوسان، در نهایت وارد مرز کانال 50 هزار تومان شده و در صورت ریزش قیمت‌ها در روز جاری، یک کانال پایین خواهد آمد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، در حالی که در آغاز معاملات هفته گذشته قیمت دلار آمریکا در کانال 49 هزار تومان قرار داشت، اما با شروع مناقشات نظامی در منطقه در روزهای ابتدایی هفته گذشته، بازار ارز تهران تحرکات جدیدی از خود به نمایش گذاشت و در روز شنبه، 15 مهرماه بلافاصله دلار در کانال 50 هزار تومان قرار گرفت.
 
روند افزایشی قیمت دلار در روزهای بعد نیز ادامه داشت، به طوری که تا روز دوشنبه، 17 مهرماه قیمت‌ها از کانال 52 هزار تومان هم عبور کرد.
 
اما در روزهای میانی هفته با تغییر در سیگنال‌های سیاسی روند افزایشی متوقف شد و نمودار قیمت این ارز تغییر فاز داد. به عبارتی، بازارساز در این دوره سعی کرده با بمباران اخبار آزادسازی ارزهای بلوکه شده و خبردرمانی تا حدودی جلوی نوسانات ارزی را بگیرد و قیمت دلار را کنترل کند.
 
به این ترتیب، هر دلار آمریکا تا مرز کانال 50 هزار تومان پایین آمد و روی رقم 51 هزار و 170 تومان ایستاد.
 
در این شرایط، آن‌طور که در روند بازار مشاهده می‌شود، در حال حاضر برخی از خریداران دلار در لاک احتیاطی فرو رفته‌اند و به نوعی، معامله‌گران در انتظار اخبار سیاسی یک هفته آینده هستند. فعالان بازار ارز عنوان می‌کنند: با وجود افزایش قیمت دلار اما روند عرضه و تقاضا در بازار در تعادل قرار داشت. این در حالی است که رصد اخبار توسط معامله‌گران ضربان‌های خرید و فروش در بازار ارز را مشخص کرد.
 
با این وجود بسیاری از فعالان بازار ارز احتمال بازگشت این اسکناس به کریدور 40 هزار تومانی را کم می‌دانند. آنها معتقدند در صورتی که اخبار مساعد در حوزه رفع تحریم‌ها و مذاکرات برجام روانه بازارها شود دلار به قیمت 49 هزار تومانی قبلی برخواهد گشت. این عده احتمال وقوع این رخداد را نیز بسیار کم می‌دانند.
 
معامله‌گران حرفه‌ای در حال حاضر ترجیح می‌دهند در بازار پرتلاطم روزهای اخیر همچون خریداران عجول روزهای اخیرنقره داغ نشوند.
 
در این میان، عده‌ای از معامله‌گران مدعی هستند که در شرایط فعلی خریدار در بازار نایاب شده است.

لینک کوتاه
بازار ارز خریداران دلار معامله‌گران

اخبار مرتبط

نظرات شما