رییس اتحادیه طلا می‌گوید: افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. ولی این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: یک بخشی از شرایط کنونی بازار طلا و سکه، به افزایش شدید قیمت اونس جهانی طلا برمی‌گردد و بخش دیگر نیز به نوسانات و افزایش قیمت ارز ارتباط دارد. خبرهای سیاسی در سطح دنیا درباره تنش فلسطین و اسراییل، روی بازار ارز تاثیر گذاشته است.
 
وی می‌افزاید: به تبع افزایش قیمت اونس جهانی طلا، بازارهای داخلی طلا و سکه نیز افزایش قیمت داشته است.
 
بذرافشان با بیان این‌که این میزان افزایش چشمگیر بوده است، تصریح می‌کند: این شرایط در حالی است که از لحاظ تقاضا، تغییری در بازار شاهد بودیم و این‌که بازار هیجانی شود، اتفاق نیفتاده است و بازار، روال عادی خود را طی می‌کند.
 
وی متذکر می‌شود: با این حال، افزایش قیمت اونس جهانی طلا، افزایش قیمت ارز و خبرهای سیاسی و اقتصادی مربوط به تنش منطقه، بازار داخلی را تحت‌تاثیر قرار داد. ولی این‌که بگوییم تقاضا در بازار تشدید شده، چنین اتفاقی نیفتاده است.
 
امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟
 
رییس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه در پاسخ به این پرسش که امکان بازگشت به قیمت‌های قبلی وجود دارد؟ تاکید می‌کند: باید ببینیم در روزهای آینده خبرهای سیاسی و اقتصادی چه مراحلی را طی می‌کند. همچنین چه رقم‌هایی را اونس جهانی طلا به خود می‌بیند و بازار ارز چه شرایطی دارد.
 
بذرافشان عنوان می‌کند: اگر خبر خاصی وجود نداشته باشد، تغییری نباید وجود داشته باشد. با این حال، الان نمی‌توان پیش‌بینی کرد و باید ببینیم وضعیت اونس جهانی طلا به چه شکل است.

لینک کوتاه
رییس اتحادیه طلا افزایش قیمت سکه طلا و سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما