شاخص کل بورس در معاملات امروز بازار سرمایه رشد اندکی داشت و با افزایش 359 واحدی نسبت به روز گذشته روی دو میلیون و 67 هزار واحد ایستاد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شاخص کل بورس با افزایش 494 به دو میلیون و 67 هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همین روند را داشت و رشد 2306 واحدی را تجربه کرد و روی 712 هزار و 748 واحد ثابت ماند.
 
در این بازار بیش از 324 هزار معامله انجام شد که ارزشی بالغ بر 41 هزار و 903 میلیارد ریال داشت.
 
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، بانک ملت، فولاد مبارکه اصفهان، بانک اقتصاد نوین، معدنی و صنعتی گل گهر و بانک تجارت جزو مهمترین نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص کل بورس داشتند و در این میان بانک ملت، سرمایه گذاری تامین اجتماعی و بانک اقتصاد نوین روند رو به رشدی را داشتند و دیگر نمادهای مذکور منفی بودند.
 
از سوی دیگر فرابورس هم با رشد ناچیز مواجه شد. شاخص کل در این بازار 61 واحد افزایش را تجربه کرد و به 25 هزار و 843 واحد رسید.
 
در این بازار بیش از 197 هزار معامله انجام شد که ارزش آن‌ها بالغ بر 1848 هزار میلیارد تومان بود.
 
مهمترین نمادهای فرابورس در بازار امروز شامل فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات، فرابورس ایران، بانک دی، پلیمر آریا ساسول و صنعتی مینو بود که در این میان به غیر از نماد نخست دیگر نمادها روند صعودی داشتند.
 

لینک کوتاه
رشد شاخص کل بورس بورس

اخبار مرتبط

بورس منفی شد

بورس منفی شد

بازار سرمایه در روز جاری 3737 واحد کاهش یافت و شاخص کل به رقم دو میلیون و 281 هزار واحد رسید. 10 اردیبهشت 1403

نظرات شما