آن‌طور که مرکز آمار اعلام کرده قیمت گوشت گوسفندی و گوساله در شهریور نسبت به ماه قبل افزایش داشته، افزایشی که دولت با واردات و افزایش تولید داخل آن را متوقف کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد، بر اساس گزارش مرکز آمار ایران در شهریورماه در گروه اقلام پروتئینی، گوشت گوساله 7.7 درصد و گوشت گوسفند 5 درصد افزایش قیمت نسبت به ماه قبل داشته‌اند.
 
این افزایش قیمت در حالیست که چندی پیش مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد که قیمت گوشت گوساله طی یکی دو هفته اخیر 20 تا 30 هزار تومان بالا رفته است. همچنین چون عمده گوشت وارداتی گوسفندی است و در میادین هم عرضه می‌شود، در نتیجه در تنظیم بازار بسیار اثرگذار است اما گوشت گوساله روند افزایشی دارد که اثر خود را روی گوشت گوسفندی نیز گذاشته است.
 
البته چند هفته‌ای می شود که دولت با افزایش واردات گوشت قرمز قصد متعادل سازی قیمت گوشت را در بازار دارد.
 
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در این راستا اعلام کرده که برای تامین گوشت مورد نیاز کشور و ایجاد تعادل در بازار، واردات گوشت گرم از کشورهای مختلف افزایش یافته و به روزانه 200 تن رسیده است که این گوشت‌ها در میادین میوه‌ و تره بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میدان بهمن با قیمت‌های مناسب عرضه می‌شود.
 
البته بنابر گفته وی این واردات تا ثبات بازار و تا زمانی که به تولید داخل آسیبی وارد نشود، ادامه دارد.
 
پیمان پاک همچنین عنوان کرده که تولید قراردادی و افزایش ظرفیت تولید گوشت قرمز به عنوان محورهای اصلی در حوزه کاری وزارت جهاد دنبال می‌شود که تقریبا سه الی چهار هفته آینده هم اولین نتایج این فرآیند مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه
بازار گوشت واردات بازار تولید گوشت

اخبار مرتبط

نظرات شما