سعی کردیم امسال سهم حق بیمه دولت را در محصولات راهبردی کشاورزی افزایش دهیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری ایانا، در نسشت خبری صندوق بیمه کشاورزی که با هدف معرفی سیاست‌ها، برنامه‌ها و راهبردهای بیمه کشاورزی در آغاز سال زراعی  1403_1402 برگزار گرید سید داوودکاظمی نژاد بیان کرد: برنامه‌هایی که امسال در حوزه بیمه زراعت و باغبانی توسط صندوق بیمه کشاورزی طراحی شده است ویژگی‌هایی دارد. اولین ویژگی این طرح تعهدات بیمه‌ای برای حدود 10 محصول در زیر بخش زراعی و حدود 9 محصول در زیر بخش باغبانی است که با توجه به تورم و  لزوم حمایت از تولید به طور متوسط تعهدات 30 درصد افزایش داشته است و برای بعضی محصولات هم تا 50 درصد افزایش پیدا می‌کند.
 
کاظمی نژاد گفت: امسال برای اولین بار طرح بیمه نهالستان‌های مثمر را اجرایی خواهیم کرد.
 
وی افزود: بیمه آتش‌سوزی برای 23 محصول زراعی و باغی داریم که امسال با کاهش ضریب خطر در این حوزه توانستیم بدون افزایش تعرفه این طرح را ارائه کنیم که هم به‌صورت مستقل و هم به‌عنوان بیمه تکمیلی برای 23 محصول بیمه آتش‌سوزی می‌فروشیم و توصیه می‌کنیم تا کشاورزان حتما از این بیمه استفاده کنند، به دلیل اینکه خطر آتش‌سوزی در این سال‌ها افزایش پیدا کرده است.
 
کاظمی نژاد خاطرنشان کرد: امسال برای جلوگیری از سردرگمی بیمه‌گذاران، سعی کردیم عناوین طرح‌های بیمه را اصلاح کنیم  و امسال فقط یک طرح بیمه جامع و یک طرح بیمه تکمیلی داریم تا بیمه‌گذاران سردرگم نشوند.

لینک کوتاه
دولت بیمه کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی

اخبار مرتبط

نظرات شما