در حالی که همه منتظر آغاز مرحله سوم طرح یکپارچه بودند معاون وزیر صمت ، خبر از حذف سامانه یکپارچه برای عرضه خودروهای داخلی و واگذاری فروش به خود شرکت‌های خودروساز داده است که از این بعد تنها ثبت در سامانه صورت خواهد گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد، در حالیکه تا همین هفته‌های اخیر، وزارت صمت و شورای رقابت بر تداوم عرضه خودروهای داخلی از طریق سامانه‌ یکپارچه تخصیص خودروها تاکید داشته و اعلام کرده بودند که پس از تعیین تکلیف ظرفیت‌های خالی خودروهای عرضه شده در مرحله دوم، برنامه‌ریزی و عرضه در قالب مرحله سوم آغاز خواهد شد، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه‌ای خبر از حذف سامانه یکپارچه داد.

 
طبق اعلام منوچهر منطقی، باتوجه به افزایش تیراژ خودروها و همچنین واردات خودروهای کارکرده نیز که در دستور کار است و واردات آن‌ها صورت خواهد گرفت، بازار کم‌کم به حالت اشباع نزدیک خواهد شد؛ بنابراین تصمیم گرفته شده است که از این به بعد عرضه مجدد به خود خودروسازان به صورت مستقیم واگذار شود.
 
عرضه خودروسازان به صورت مستقیم؛ ثبت در سامانه 
 
معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت تصریح کرد: خودروسازان به صورت مستقیم و مستقل محصولات خود را عرضه خواهند کرد،  اما در همان سامانه یکپارچه آن را ثبت کنند.
 
شنیده‌ها حاکی از از آن است که اولین عرضه نیز از فردا (شنبه 8 مهرماه) انجام خواهد شد.
 
ایسنا، اطلاعات تکمیلی پیرامون این موضوع را پیگیری و به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
 
گفتنی است؛ مهرماه سال گذشته نیز این اقدام یکبار دیگر هم صورت گرفته بود و سامانه یکپارچه خودروها «با روش قرعه‌کشی/برنده شدن یا نشدن» با توجه به افزایش تولید و عرضه خودروسازان، موضوعیت خود را از دست داده بود و مقرر شد دیگر  فروشی در قالب سامانه یکپارچه صورت نگیرد و شرکت‌های خودروساز از طریق سایت‌های فروش خود برای عرضه محصولات اقدام کنند.

لینک کوتاه
خودرو خودروسازان عرضه‌کننده محصولات

اخبار مرتبط

نظرات شما