رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده از اسقاط 237 هزار خودرو فرسوده در 8 ماهه 1403 با رشد 300 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که در صنعت اسقاط خودرو وجود دارد، موضوع مصرف گواهی اسقاط است که به میزان تولید و واردات خودرو ارتباط دارد.

وی افزود: با توجه به مشخص بودن میزان تولید و واردات خودرو در کشور همچنین هدف‌گذاری در برنامه هفتم برای اسقاط 500 هزار دستگاه خودرو به نظر می‌رسد گواهی اسقاط مازاد خواهیم داشت که محل مصرفی ندارد. با توجه به موضوع آلودگی هوا و ناترازی که در مصرف سوخت وجود دارد و از طرفی افزایش هر ساله خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل کشور، باید درباره محل مصرف گواهی اسقاط خودروهای فرسوده، فکر جدی کرد.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده از ظرفیت اسقاط سالانه 600 هزار دستگاه خودرو در مراکز اسقاط سراسر کشور خبر داد و تاکید کرد: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه تعداد 237 هزار خودروی فرسوده در کشور اسقاط شده است که پیش بینی می‌کنیم اسقاط خودروهای فرسوده تا پایان سال به 350 هزار دستگاه افزایش پیدا کند.

سالاریه گفت: رشد 300 درصدی اسقاط خودروهای فرسوده در 8 ماهه 1403 در مقایسه با سال گذشته موجب شده با مازاد گواهی اسقاط خودرو مواجه شویم که یکی از دغدغه‌های مهم این صنعت است. در ستاد نوسازی ناوگان حمل و نقل و اسقاط خودروهای فرسوده برای رفع چالش محل مصرف گواهی اسقاط مازاد، پیشنهادهایی را به مراجع ذیصلاح ارائه کردیم که در حال بررسی است.

لینک کوتاه
خودرو فرسوده آلودگی هوا مصرف سوخت

اخبار مرتبط