سفیر ژاپن در ایران ضمن بازدید از غرفه هلدینگ خلیج فارس، به تمایل شرکت‌های پتروشیمی این کشور برای همکاری با شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک علی رغم برخی مشکلات امکان حضور دوباره در پروژه‌های پتروشیمی ایران فراهم شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، آیکاوا کازوتوشی در روز سوم هفدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست مهمان استودیو «به قله نزدیکیم» در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس بود و با اظهار خوشحالی از حضور در این نمایشگاه، اظهار داشت: علی رغم اینکه ایران و ژاپن سابقه همکاری از سال‌ها قبل داشتند به دلیل شرایط جنگ و تحریم‌ها مجبور به ترک پروژه مشترک ایران – ژاپن (پتروشیمی بندر امام) شدند.
 
من در این سال‌ها از عملکرد افتخار آمیز در پتروشیمی بندر امام بازدید داشته‌ام و دیده‌ام که با فداکاری این پروژه توسط نیروهای ایرانی اجرا شده است.
 
وی با اعلام اینکه شرکت‌های ژاپنی آمادگی همکاری با شرکت‌های پتروشیمی ایران و به خصوص هلدینگ خلیج فارس را دارند، گفت: امیدواریم در آینده نزدیک علی رغم مشکلاتی که در زمینه هسته‌ای و سیاسی وجود دارد امکان حضور دوباره در پروژه‌های ایران فراهم شود و به خصوص بتوانیم با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس همکاری داشته باشیم چرا که بیشترین سابقه همکاری ما با این شرکت بوده است.
 
حسن نشان زاده مقدم، معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این نشست رسانه‌ای با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران امروز تبدیل به صنعتی مقاوم، تاب‌آور شده است و در افق بلند مدت خود تبدیل به یکی از قدرتمندترین‌ها در بازار جهانی خواهد بود، افزود: این نوید را می‌دهیم که تا دو سال آینده موقعیت صنعت پتروشیمی ایران از نظر حجم و ارزش محصولات 2 برابر خواهد بود.
 
نشان زاده با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران و هلدینگ خلیج فارس حداقل وابستگی در همه بخش‌های طراحی تا تولید و تامین تجهیزات حساس را دارد، گفت: با وجود آنکه وابستگی ما به حداقل ممکن رسیده است، همچنان نیاز به سرمایه‌گذاری مشترک و همکاری‌های چند جانبه را داریم تا روابط گذشته دوباره احیا شود.

لینک کوتاه
پروژه‌های ایران هلدینگ خلیج فارس

اخبار مرتبط

نظرات شما