مسئول ساخت داخل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته برای افزایش راندمان داخلی‌سازی در این هلدینگ تأکید کرد که خلیج فارس آماده هم افزایی ظرفیت‌هایش در حوزه ساخت داخل با هلدینگ‌های تاپیکو، باختر و… است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ستاد خبری رویداد پتروفن 1402، بابک آروند در پنل مکانیزم‌های همکاری شرکت‌های دانش بنیان با صنعت پتروشیمی و ابزارهای حمایتی در دومین روز از پتروفن 1402، اظهار داشت: با توجه به تاکیدات دکتر علی عسکری که توجه ویژه‌ای به ساخت داخل دارند، به آسیب‌شناسی فرایند ساخت داخل در هلدینگ خلیج فارس پرداختیم.
وی ادامه داد: در این آسیب‌شناسی که با هدف افزایش راندمان داخلی در 15 شرکت تولیدی زیرمجموعه هلدینگ صورت گرفت، وضعیت ساخت داخل در شرکت‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دادیم.
آروند افزود: در این بررسی مشاهده شد که برخی شرکت‌های تابعه هلدینگ ما دپارتمان ساخت داخل دارند و ساخت داخل در برخی دیگر به حوزه بازرگانی محدود شده بود؛ بر اساس داده‌ها به دنبال به‌هم‌رسانی ظرفیت‌ها برای ساخت داخل رفتیم تا تجارب به دست آمده در داخلی‌سازی مجتمع‌ها به اشتراک گذاشته شود و نقاط ضعف و قوت احصاء شود.
مسئول ساخت داخل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به آغاز تلاش‌ها برای تدوین دستورالعمل حمایت از ساخت داخل در مدیریت تولید هلدینگ و سپس پیگیری‌های معاونت برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه و معاونت حاکمیت شرکتی گروه، گفت: از سال 1400 که دستورالعمل حمایت از ساخت داخل توسط دکتر علی عسکری در هلدینگ ابلاغ شد با شاخص قراردادن کدینگ کالاها، وضعیت داخلی‌سازی در هلدینگ خلیج فارس بسیار بالاتر رفته و هر روز این آمار بالاتر می‌رود.
او با بیان اینکه امروز دپارتمان‌های ساخت داخل در شرکت‌های تابعه با یکدیگر متصل هستند، تصریح کرد: کدینگ کالاهای داخلی‌سازی شده، مانع از سفارش‌گذاری خارجی این قطعات و تجهیزات شده است.

لینک کوتاه
هلدینگ خلیج فارس ساخت داخل هلدینگ‌ها

اخبار مرتبط

نظرات شما