سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که صنعت گاز در تابستان امسال بیش از 93 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های کشور را تأمین کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید عقلی در نشست «کارگروه اطلاع‌رسانی» که با هدف هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر برنامه‌های اطلاع‌رسانی این شرکت برای زمستان پیش رو برگزار شد، گفت: با توجه به این حجم گازرسانی به نیروگاه‌های کشور به همت صنعت گاز، باید تلاش کنیم تا با مدیریت مصرف، ضمن اطلاع‌رسانی دقیق به مردم، مسائل را برای آن‌ها شفاف‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه نقش اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در نهادینه‌سازی فرهنگ مصرف بهینه و ایمن از گازطبیعی و روشن‌گری درباره تلاش‌های شرکت ملی گاز ایران همسو با تأمین پایدار گاز به‌ویژه در فصل‌های سرد سال انکارناپذیر است، افزود: ارتقای فرهنگ مصرف بهینه در جامعه، ضرورتی انکارناشدنی است و همکاری همه بخش‌های مختلف جامعه اعم از دولتی، خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد (NGO) و مردم برای تحقق این امر را می‌طلبد؛ ضمن آن‌که حوزه رسانه باید در حد توان خود این مسئله را به‌خوبی تبیین و فرهنگ مصرف بهینه را نهادینه کند.

سرپرست مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حفظ فشار گاز و پایداری شبکه را در سراسر کشور با وجود بیش از 39 هزار کیلومتر خط انتقال، امری بسیار دشوار و پیچیده دانست و تصریح کرد: با این حال ارائه اطلاعات درست و شفاف‌سازی در این بخش، هنر رسانه‌هاست تا با استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای، این نوع روشنگری‌ها را در اولویت کار خود قرار دهند؛ طرح‌های تحلیلی و نوآورانه در حوزه رسانه ارائه شود و دغدغه‌های گازرسانی در تأمین انرژی کشور را هم‌پوشانی کنند.

عقلی در پایان با قدردانی از هماهنگی‌های میان واحدهای مختلف این شرکت برای اطلاع‌رسانی دقیق، به‌موقع و شفاف درباره گازرسانی به واحدهای مختلف صنعتی، به‌ویژه نیروگاه‌ها، یادآور شد: قدرت رسانه را نباید دست‌کم گرفت زیرا می‌تواند واقعیت‌ها را برعکس نشان دهد؛ اکنون بیش از 80 درصد سوخت انرژی از گاز است؛ نیروگاه‌ها، صنعت فولاد، پتروشیمی، سیمان و .....، در واقع، اکنون بیش از 151 هزار صنعت در حال استفاده از این نعمت الهی هستند، بنابراین همه باید در بحث اطلاع‌رسانی و نهادینه‌ساختن فرهنگ با ارزش مصرف بهینه تلاش کنند تا این صنعت با بهره‌وری و ارزش افزوده بیشتر در خدمت مردم قرار گیرد.

عباس اعظمی، رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران هم در سخنانی گفت: برای تولید محتوا در زمینه مدیریت مصرف و مصرف بهینه، همکاری بیش از پیش دست‌اندرکاران در این باره برای زمستان پیش رو الزامی است؛ ضمن آن‌که باید نسبت به هنر اطلاع‌رسانی و راه‌های متنوع‌سازی آن نیز در این زمینه، آگاهی کامل داشته باشیم.

وی اظهار کرد: امسال باید تلاش کنیم در این مسیر، هنرمندانه‌تر و با در نظر گرفتن مخاطبان و ذی‌نفعان و تفاوت‌های آنان، آگاهی مصرف‌کنندگان را از الگوی مصرف افزایش دهیم.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: تغییر سبک زندگی و رفتارها نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی مستمر است که با کمک مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای متولی، کارشناسان و مردم فرهیخته کشورمان باید نهادینه شود که البته بخش قابل توجهی از این مهم، متأثر از رسانه‌ها است که باید با استفاده از ظرفیت‌های ارتباطی، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی، فرهنگ مصرف درست را در اذهان عمومی نهادینه کرد.

اعظمی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه تحلیلی پژوهشی درخصوص اخبار منتشره در شبکه‌های اجتماعی و تأثیرگذاری رسانه‌های مختلف در بین آحاد مردم، توضیح داد: بر این باورم که تاکنون حضور ما در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، تعامل با مردم و گوش‌سپاری اجتماعی، در حد انتظار نبوده و لازم است که فعالیت خود را در این بخش همانند سایر بخش‌های رسانه‌ای با هدف تنویر افکار عمومی افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در زمستان پیش رو، تولیدات رسانه‌ای و محتوایی خود را هم‌زمان در همه ابعاد رسانه شامل صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی و ....، با رویکردی مثبت و به‌منظور اقناع هرچه بیشتر افکار عمومی، ارتقاء دهیم.

لینک کوتاه
سوخت نیروگاه‌های کشور صنعت گاز

اخبار مرتبط