هفتمین جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و بخشنامه بودجه سال 1403 کل کشور مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با قدردانی از سازمان برنامه و بودجه بخاطر تدوین به موقع پیش نویس بخشنامه بودجه سال 1403 و طرح آن در جلسه شورای اقتصاد، بر لزوم انطباق این بخشنامه با سیاست ها و رویکردهای اصلی برنامه هفتم توسعه کشور تاکید کرد.
 
معاون اول رئیس جمهور همچنین بر اهمیت اصلاح ساختار بودجه کشور به عنوان یک اولویت مهم تاکید و سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد این موضوع را بویژه در تدوین برنامه ها و سیاست ها به طور جدی در دستور کار خود قرار دهد.
 
رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از پیش نویس بخشنامه بودجه سال 1403 کل کشور ارائه کرد و گفت: تلاش شده است که مضامین اصلی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه در این بخشنامه گنجانده شود.
 
وی همچنین به ارائه توضیحاتی در خصوص رویکردها و سیاست های کلان بودجه سال 1403 کل کشور پرداخت و افزود: مضمون محوری بخشنامه بودجه 1403 رشد اقتصادی عدالت محور مبتنی بر مردمی سازی اقتصاد و ارتقای بهره وری کل عوامل تولید است.
 
در این جلسه که وزرای نیرو، صنعت، ‌معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد بخشنامه بودجه سال 1403 کل کشور با اعمال برخی اصلاحات و بررسی در کمیسیون ابلاغ گردد.
 
تمدید فاینانس احداث سد و نیروگاه برق آبی خرسان(3) از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از توضیحات وزیر نیرو به تصویب رسید.
 
اجرای سامانه یکپارچه پایش عملکرد ناوگان حمل و نقل دیزلی درون شهری(سیپاد) درخواست وزارت نفت در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی برای 325 هزار دستگاه خودروی ناوگان باری و مسافری در سقف اعتباری 66 میلیون دلار به تصویب رسید.
 
در این نشست همچنین طرح «احداث پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در بندر عباس» به درخواست وزارت نفت مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد این طرح برای بررسی بیشتر در خصوص نحوه تامین مالی و اجرای پروژه به کمیسیون شورای اقتصاد ارجاع شود.

لینک کوتاه
تصویب بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور