طی 4 ماهه امسال 10 هزار میلیارد تومان مالیات بر ثروت اخذ شد که سهم خانه‌های خالی تنها 2 میلیارد و 181 میلیون تومان بود. همچنین صاحبان خودروهای لوکس نیز 693 میلیارد تومان مالیات پرداخته اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، مالیات بر ارث، مالیات‌های اتفاقی، مالیات نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام، مالیات نقل‌و انتقالات املاک، مالیات تمبر و اوراق بهادار، مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان)، مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت و درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه از مواردی هستند که زیرمجموعه مالیات بر ثروت قرار دارند.
 
طی 4 ماه نخست امسال، میزان مالیات دریافتی از محل مالیات بر ثروت در مجموع 10 هزار و 36 میلیارد تومان بوده است.
 
بر این اساس، درآمد حاصل از مالیات بر ارث 701 میلیارد تومان، از محل مالیات‌های اتفاقی 10 میلیارد و 879 میلیون تومان و از محل حق تمبر و اوراق بهادار 799 میلیارد تومان بوده است.
 

 
از محل نقل‌وانتقال سرقفلی، مالیات نقل‌وانتقال سهام و مالیات نقل‌وانتقالات املاک به ترتیب یک هزار و 48 میلیارد تومان، 4 هزار و 644 میلیارد تومان و 2 هزار و 129 میلیارد تومان مالیات اخذ شده است.
 
اخذ 693 میلیارد تومان مالیات از صاحبان خودروهای لوکس
 
درآمد دولت از محل مالیات بر واحدهای مسکونی گران قیمت (با احتساب عرصه و عیان) 6 میلیارد 825 میلیون تومان و از محل درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه 2 میلیارد و 181 میلیون تومان بوده است.
 
بر این اساس، صاحبان مالیات بر انواع خودروهای سواری و وانت دو کابین دارای شماره انتظامی شخصی گران قیمت طی سه ماه نخست سال 693 میلیارد و 441 میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

لینک کوتاه
مالیات بر ثروت سهم خانه‌های خالی