سخنگوی صنعت برق گفت: 36 درصد مشترکان بخش خانگی مشمول دریافت پاداش طرح مدیریت مصرف شده‌اند و تا کنون 1223 میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی برق به مشترکان پرداخت شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه  از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، 36 میلیون قبض صادر شده است، اظهار کرد: از این تعداد حدود 13 میلیون قبض مشمول پاداش شده است.
 
به گفته وی با توجه به اینکه این طرح تا پایان شهریور ادامه دارد هنوز هم مردم می توانند به ویژه در مناطقی که گرما کاهش پیدا کرده است با راهکارهای ساده ای چون کاهش مدت استفاده از کولر یا تنظیم دمای کولرهای گازی روی 25 درجه، مصرف خود را نسبت به دوره مشابه پارسال کاهش دهند و از پاداش مدیریت مصرف بهره مند شوند.
 
به گزارش ایسنا، طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی برق از ابتدای خردادماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد. طبق این طرح، قرار است تمام مشترکان برق کشور در هر پلکان مصرفی در صورت کاهش مصرف برق خود نسبت به سال قبل می‌توانند از طرح‌های تشویقی وزارت نیرو در قبوض خود بهره‌مند شوند، ب
 
قیمت تمام شده برق با سوخت یارانه‌ای در حدود 400 تومان و با قیمت سوخت غیر یارانه‌ای حدود 3000 تومان است، اما به طور میانگین حدود 200 تومان از مشترکان دریافت می‌شود. پاداش 10 کیلووات ساعت صرفه جویی امسال برای مشترکان کم مصرف، برابر با 40 کیلووات ساعت سال گذشته است.

لینک کوتاه
مشترک خانگی پاداش صرفه‌جویی مصرف برق

اخبار مرتبط

نظرات شما