اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز در تذکرات خود ضمن درخواست از رئیس‌جمهور برای صدور دستور انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب، بر لزوم اصلاح و ارتقای ساختار ادارات حقوقی مناطق 22گانه شهرداری پایتخت تاکید کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران امروز 29 مرداد در تذکری در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت گفت: توزیع آسفالت در معابر تهران و بهسازی آسفالت پس از چندین سال در دوره کنونی مدیریت شهری صورت گرفته، اما تردد خودروهای سنگین مشکلاتی را برای آسفالت ایجاد کرده است؛ لذا از شهرداری می‌خواهیم بررسی لازم را در مورد زیرسازی آسفالت انجام دهد.
 
وی ضمن تقدیر از سازمان بازرسی کل کشور برای ارسال نامه به رئیس‌جمهور در تاریخ 25 اردیبهشت سال 1402 برای انتقال نمایشگاه‌ها به مجموعه شهر آفتاب، یادآور شد: برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح شهر تهران، مشکلات محیط‌زیستی و معضلات زیادی از جمله آلودگی هوا و ترافیک ایجاد می‌کند و جان شهروندان را به خطر می‌اندازد؛ به طوری که حتی خودروهای امدادی در تردد با مشکل مواجه می‌شوند. بنابراین از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم در این خصوص دستور عاجل دهد، چراکه فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهور بخواهند که مردم جان خود را از دست بدهند.
 
ضرورت ایمن‌سازی به زیرگذر خیابان چوب‌تراش در محله طرشت
 
زهرا شمس‌احسان، رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود در صحن شورا با بیان اینکه محله طرشت متاثر از احداث بزرگراه شیخ فضل‌الله ‌نوری (در دهه 50) به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است، اظهار داشت: با توجه به گذشت زمان دغدغه اتصال این دو محله برای ساکنان مطرح شد و به همین دلیل، زیرگذر خیابان چوب‌تراش در تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری، نقش پیونددهنده محلات طرشت شمالی و جنوبی در مقیاس دسترسی محلی ایفا می‌کند.
 
ویافزود: این زیرگذر در وهله نخست، به عنوان کانال عبور آب طراحی شده است که با توجه به ساماندهی مسیل آب‌های زیرزمینی، در حال حاضر به عنوان زیرگذر ترافیکی مورد استفاده قرار گرفته است. براساس بازدید میدانی، رمپِ ورودی و خروجی بلوار چوب‌تراش به زیرگذرِ بزرگراه شیخ فضل‌الله‌نوری شیب قابل ملاحظه‌ای دارد و ارتفاع این زیرگذر بسیار ناچیز است، به نحوی که هر ماشینی امکان عبور از آن را ندارد. همچنین حین بارش، این زیرگذر با مشکلات فراوان مواجه می‌شود.
 
وی با طرح این سوال که جای این پرسش باقی است که «چرا این کانال که خارج از اصول سلسله مراتب شبکه معابر شهری بوده، همچنان به عنوان مسیر حمل‌ونقلی مورد استفاده قرار گرفته است؟» خاطرنشان کرد: ضرورت دارد معاونت حمل‌ونقل شهرداری تهران در راستای اصلاح هندسی دوربرگردان واقع در بلوار چوب‌تراش اقدامات جدی و بلندمدت داشته باشد. همچنین در کوتاه مدت، در راستای جلوگیری از تبعات منفی برای این محدوده، مقوله تعریض و ایمن‌سازی زیرگذر در مقیاس محلی را تعیین تکلیف کند.
 
شمس‌احسان خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق الذکر و ضرورت جلوگیری از پیامدهای منفی استفاده غیرمعمول حمل‌ونقلی از کانال زیرگذر چوب‌تراش، از شهرداری تهران انتظار دارم تمامی برنامه‌ریزی‌ها و مداخلات این محدوده را با هدف افزایش رفاه و آسودگی بیشتر شهروندان پیگیری کند و گزارش منسجم از طرح ساماندهی زیرگذر چوب‌تراش را در صحن شورا ارائه کند.
 
لزوم اصلاح و ارتقای ساختار ادارات حقوقی مناطق 22گانه
 
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا نیز در تذکر امروز خود در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از وضعیت ساختار حقوقی مناطق شهرداری، اظهار کرد: بنده بارها به مناطق مراجعه کرده و بازدید داشته‌ام و یکی از اشکالات قابل مشاهده ساختار حقوقی مناطق 22گانه است که امیدواریم مورد توجه شهردار تهران و شهرداران مناطق قرار بگیرد.
 
وی با بیان این که برای افزایش انگیزه کارشناسان مناطق شهرداری، نیازمند اصلاح و ارتقای ساختار ادارات حقوقی هستیم، خاطرنشان کرد: این امر مهم هنوز انجام نشده و شایسته است که شهردار تهران دستورات لازم را در این خصوص صادر کند.
 
اقراریان با بیان این که در مدت اخیر شاهد تغییر ساختار در بخش بازرسی مناطق بودیم، تصریح کرد: ادارات حقوقی مناطق با کمبود نیرو و مشکل ساختار مواجه هستند و امیدواریم با تدبیری که شکل می‌گیرد، این مشکل برطرف شود؛ معاونت توسعه سرمایه انسانی و کمیته منابع انسانی شورا کمک کنند تا این موضوع برطرف شود.
 
مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در واکنش به این اظهارات اقراریان تاکید کرد: جایگاه حقوقی شهرداری تهران باید از لحاظ عملکرد ارتقا پیدا کند؛ خوشبختانه حجم زیادی از طلب‌ها زنده شد که قابل تقدیر است، اما بخش حقوقی باید ارتقا یابد.
 
لزوم برنامه‌ریزی برای تشکیل هلدینگ گردشگری تا پایان تابستان
 
سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز در تذکر امروز خود گفت: قرار بود تشکیل هلدینگ گردشگری تا پایان تابستان به نتیجه برسد، اما اکنون تابستان در حال اتمام است و هنوز اتفاقی نیفتاده است.
 
وی افزود: بهتر است امور به موقع انجام شود؛ بیش از نیمی از تابستان از دست رفته و بخش کمی از آن باقی مانده است؛ لذا درخواست می‌کنیم موضوع هرچه زودتر پیگیری و تعیین تکلیف شود.
 
 

لینک کوتاه
رئیس‌جمهور انتقال نمایشگاه‌ها مجموعه شهر آفتاب

اخبار مرتبط

نظرات شما