معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر گفت: آمار‌ها حاکی از آن است نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش حدود 5000 مگاواتی مصرف برق مواجه هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، " محمد اله‌داد" در بازدید از دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای فارس بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور، روند نمودار‌ها نشان می‌دهد میزان تقاضای مصرف برق در حال حاضر حدود  72 هزار مگاوات است.
 
مدیرکل دفتر فنی انتقال شرکت توانیر نیز بیان کرد:  37 درصد از مصرف برق کشور به بخش صنعت، 34 درصد به مصرف بخش خانگی و 14 درصد در بخش کشاورزی و 10 درصد هم به بخش تجاری عمومی و روشنایی معابر کشور اختصاص دارد.
 
"مجتبی علیرضاپور"  ادامه داد: با توجه به اینکه ساعت 11:30 تا 17 در بازه اوج مصرف برق قرار داریم از مردم درخواست می‌کنیم کماکان توصیه‌های مدیریت مصرف برق را رعایت کنند تا همه مردم به ویژه در مناطق گرمسیر از برق پایدار بهره‌مند شوند.
 
"یدالله حقیقی" مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در حاشیه این بازدید گزارشی از آخرین وضعیت مصرف برق در فارس و جنوب کشور و اقدامات انجام شده در حوزه بهره‌برداری و‌ طرح، برای گذر از پیک بار تابستان 1402 ارائه کرد.

لینک کوتاه
مصرف برق کشور افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما