رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه واحدهای تولیدی از قطعی برق خسارات زیادی دیده اند گفت: وقتی محدودیت برق فقط مختص صنایع می‌شود در واقع با این کار در حال از بین بردن ارزش افزوده صنعت هستیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت برق رسانی به بخش تولید، اظهار داشت: در حال حاضر مصرف برق بیش از تولید است و به دلیل مشکلاتی مانند تحریم و… طی سالیان گذشته نیروگاه برق جدیدی ساخته نشد و نیروگاه‌های قبلی هم ترمیم نشدند.
 
رئیس خانه صمت ایران افزود: این مشکلات زیرساختی گریبان بخش تولید و صنعت کشور را گرفته است؛ قبلاً اعلام شده بود که قطعی برق واحدهای تولیدی هفته‌ای یک روز خواهد بود اما کم کم به هفته‌ای دو روز رسیده که نگرانی زیادی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.
 
وی ادامه داد: خساراتی که قطعی برق به تولید وارد می‌کند قابل جبران نیست زیرا زنجیره تولید بهم می‌خورد، مواد اولیه از بین می‌رود، کارگر تکلیف خود را نمی‌داند و… متأسفانه هیچ کسی هم پاسخگو نیست که چگونه می‌توان شرایط تأمین برق تولید را اصلاح کرد.
 
سهل آبادی تصریح کرد: عدم قطع برق خانگی به دلیل گرمای شدید قابل توجیه است اما ما می‌گوئیم اگر چند وقت یک بار 2 ساعت در طول روز برق خانگی قطع شود تا به واسطه آن برق صنعت فقط هفته‌ای یک روز قطع شود راهکار مناسبی است.
 
رئیس خانه صمت ایران با بیان اینکه سال گذشته در شرایط سخت اقتصادی، بخش صنعت رشد اقتصادی داشت، گفت: طی هفته‌های گذشته واحدهای تولیدی تماس‌های زیادی با ما گرفتند و اعلام کردند قطعی برق کارشان را با چالش مواجه کرده است.
 
سهل آبادی تصریح کرد: وزارت صمت نمی‌تواند کاری در ارتباط با برق انجام دهد بنابراین پیشنهاد ما به وزارت نیرو و متولیان صنعت برق این است که در صورت امکان برق خانگی دو ساعت در روز قطع و یا اینکه برق مال‌ها و فروشگاه‌های بزرگ محدود شود تا از این محل، برق رسانی به صنایع بهتر از قبل مدیریت شود.
 
رئیس خانه صمت ایران تاکید کرد: وقتی محدودیت برق فقط مختص صنایع می‌شود در واقع با این کار در حال از بین بردن ارزش افزوده صنعت هستیم که همین مساله به تولید ناخالص ملی ضربه می‌زند.

لینک کوتاه
قطعی برق صنایع ارزش افزوده

اخبار مرتبط

نظرات شما