شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با برگزاری دوره‌های آموزش ارتقای مهارت‌های مدیریتی و دانش افزایی، مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌های تابع صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به تهران فرا خواند تا نقش مهمی در انتقال دانش و مفاهیم به روز مدیریتی به ویژه در صنعت پتروشیمی ایفا کند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از نبض نفت به همت شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی و با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) مراسم افتتاحیه دوره‎های آموزشی ارتقای مهارت‌های مدیریتی و دانش‌افزایی ویژه مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس شب گذشته(29 آبان 1402) در تهران و در هتل آزادی پارسیان برگزار شد.

دکتر نوید نادرپور مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی شب گذشته در مراسم افتتاحیه گفت: با تدبیر و دوراندیشی مدیر عامل هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ابلاغ دستور وی قرار بر این شد تا دوره‌های آموزشی مذکور در اسرع وقت شکل بگیرد تا بدینوسیله مشکلات و چالش‌های مدیریتی در این مجموعه برطرف شود.

نادرپور افزود: برای برگزاری این دوره‌ها وقت زیادی صرف شد تا یک بازوی علمی انتخاب شود که در نهایت دانشگاه امام صادق(ع) برای این کار انتخاب شد  و سیاست گزاری‎های آن هم توسط آقای آقامحمدی عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام شد.

نادرپور در ادامه اظهار داشت: این دوره‌های آموزشی بر پایه 4 سرفصل تدوین شده که در وهله اول آموزش‌های مبنایی بر اساس شناسایی و مطرح کردن چالش‌ها و مشکلات و موانع و راه حل‌های برون رفت از آن توسط  مدیران و اساتید به اشتراک گذاشته شود و این کار به یک جریان فکری و در عین حال به زبانی مشترک تبدیل شود.

 مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی اضافه کرد: دوره‌های کلاسیک  و کارگاهی و تدریسی در زمینه‌هایی مانند حاکمیت شرکتی و نظام راهبردی و مباحثی مانند کسب و کار، اصول و کنترل اجرا، اخلاق حرفه‌ای، ریسک و استراتژی، بازاریابی، ارزش‌ها، فروش و در نهایت کسب دانش روز و روش‌ها و آشنایی با تحول دیجیتال و هوش مصنوعی آیتم‌هایی است که در ستون دوم این دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

نادرپور با بیان اینکه تشریک مساعی بین مدیران و فعالان ارشد صنعت پتروشیمی و در اختیار قرار دادن تجربیات مختلف از توفیقات و شکست های مختلف در طیف های همکار می تواند دستاوردهای آموزشی مطلوبی در اختیار شرکت کنندگان این دوره های آموزشی قرار دهد گفت: این بخش به عنوان ستون سوم تئوریک مطرح شده، تا بدین طریق تولید کنندگانی که محصولاتی یکجور و یا نزدیک به هم دارند راه حل های خود را به اشتراک بگذارند تا این روش اصلاحات لازم را برای افق های مدیریتی مجموعه های پتروشیمی ترسیم کند.

 مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی با تاکید بر اینکه همواره در تمام مدل های رشد و توسعه اقتصادی در دهه های گذشته سه سرفصل “سرمایه”، “تکنولوژی” و “توان و سرمایه انسانی” لحاظ شده گفت: اینک تعریف جدیدی به بخش سوم این سه گانه مدیریتی اضافه شده که ما از آن به عنوان “سرمایه انسانی ماهر” یاد می کنیم  و بر این اساس ستون چهارم برگزاری این دوره های آموزشی را بر این شیوه قرار داده ایم که مدیران،هم خود به مهارت های لازم دست یابند و هم نیروهای متخصص و ماهر تربیت کنند و آن را در مجموعه های خود بکار گیرند.

وی همچنین گفت: در شرکت ره آوران فنون پتروشیمی برای  دوره اول که دو روز در ماه است  4 گروه 30 نفری تشکیل شده که این 120 نفر با علوم روز مدیریتی آشنایی های لازم را پیدا کنند و هم افزایی های مورد نیاز در صنعت پتروشیمی شکل بگیرد و تحت این جلسات هم اندیشی، تجربیات مختلف ارائه شود.

مدیرعامل شرکت ره‌آوران فنون پتروشیمی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این دوره های آموزشی ،تحول قابل اعتنا و اثر بخش حوزه راهبری واحدهای زیر مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به تدریج به الگویی برای دیگر صنایع کشور تبدیل شود تا رشد و توسعه اقتصادی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

آموزش و یادگیری از مهد تا کهنسالی ضروری است

در ادامه این مراسم علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پشت تریبون قرار گرفت و با تاکید بر موضوع آموزش گفت: بر کسی پوشیده نیست که مقوله آموزش، همیشه برای رفع ناآگاهی ضروری است و برگزاری چنین دوره هایی در صنایع پتروشیمی می تواند یادگیری و آموزش را به یک اصل اساسی مدیریتی بدل کند تا همه انسان ها بدانند از مهد تا دوران کهنسالی و وفات، یادگیری و آموختن ضرورت انکار ناپذیر زیست بشری است.

آقامحمدی افزود: پرسش اینجاست که چرا ما دیر متوجه این نکته می شویم که مسائل مختلف با گذشت ده‌ها سال همچنان حل نشده باقی مانده و مشخص است که در این راستا کسی پا به میدان نگذاشته چون علم حل اینگونه مسائل باقی مانده، هرگز اخذ نشده و مشکلات همچنان خود را به ما تحمیل می کنند.

آقا محمدی برگزاری این دوره های آموزشی را حرکتی موثر و مبارک عنوان کرد و گفت:امید داریم که این رویکرد همواره تداوم داشته باشد و به صورت مقطعی نباشد و موجب گردد جانشین پروری به یک عادت مدیریتی تبدیل شده تا در صورت کنار رفتن یک مدیر،مدیران جایگزین با همان اسلوب،موفقیت های گذشته را ادامه دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین افزود: پیشنهاد ما این است که محتوای کلاس های آموزشی به فراخور نیاز ها با تغییرات رویکردی روبرو شود تا از این طریق مدیر مقطوع النسل بوجود نیاید، چون چنین مدیرانی می توانند  صنعت و اقتصاد را با مخاطرات جدی مواجه کنند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس یک آبرو برای ایران در سطح جهانی است

عبدالعلی علی‌عسکری مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس سخنران بعدی این مراسم بود. وی در ابتدای صحبت‌های خود صنایع پتروشیمی خلیج فارس را یک آبرو برای ایران در سطح جهانی برشمرد و گفت: بدون اغراق باید بگویم که صنایع پتروشیمی خلیج فارس یک آبرو و اعتبار برای ایران است. این مقام مسئول از گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان یک  برند معتبر جهانی یاد کرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در رده‌بندی های جهانی نشانگر این است که روش های برتر مدیریتی را کشف کرده و از آنها نهایت استفاده را به عمل آورده است و بر این اساس مقوله آموزش جایگاه معتبر تر خود را به همگان بروز می‌دهد که اینک باعث شده هلدینگ خلیج فارس به یک آبروی جهانی تبدیل شود.

علی‎عسکری با اشاره به سرعت تحولات در دنیای مدرن و امروزی گفت: دنیای امروز سرشار از تحولات لحظه ای و در حال تغییر است و شرکت های بزرگ همواره عامل توفیقات اقتصادی کشورها بوده اند  و چنین موفقیت هایی بیانگر این نکته است که مدیران و رهبران ارزشمند شرکت‌ها، عامل این دستاوردهای عظیم بوده اند و بی شک تربیت چنین مدیرانی در کشور حرکتی بسیار تاثیر گذار و مطلوب خواهد بود.

 وی افزود:این مدیران بزرگ و قیمیتی بوده اند که شرکت های خود و در نهایت کشور خود را رو به ارتقا برده اند تا در رقابت های جهانی رتبه های برتر را از آن خود کنند و چنین مدیرانی باید همواره قدر ببینند وبه آنها اعتماد شود.

علی‌عسگری با بیان اینکه اگر به چنین مدیرانی اعتماد شود آنها هم با اعتماد به نفس بیشتری گام های تحول سازمانی خود را برخواهند داشت، گفت:با چنین رویکردی این روحیه به مجموعه سازمان و یا شرکت القا شده و آن شرکت اثرگذاری بیشتری در میدان رقابت از خود نشان خواهد داد و با تکیه بر همین تفکر است که مقوله آموزش مدیریتی در مجموعه هلدینگ خلیج فارس در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: ما باید آخرین متدهای علمی و مدیریتی روز جهان را کشف کنیم و در مجموعه های خود بکار ببندیم تا شاهد رشد روزافزون اقتصادی برای کشور باشیم.

علی‌عسگری در خاتمه سخنان خود تصریح کرد:هنر مدیریت امری فوق العاده تلقی می شود و تنها با دانش صرف نمی توان هنر مدیریتی را به منصه ظهور رساند چرا که هنر مدیریت پدیده ای ترکیبی است  واینک می توان اذعان داشت تربیت مدیران توانا،با مقوله آموزش، در حقیقت کشف گوهرهایی است که اقتصاد کشور را مزین میکند.

لینک کوتاه
صنایع پتروشیمی خلیج فارس ره‌آوران فنون پتروشیمی توسعه اقتصادی

اخبار مرتبط

نظرات شما