مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: پاداش جذاب 20 برابری قیمت برق برای صرفه جویی به نسبت دوره مشابه سال قبل اقدام اررزنده‌ای بود که تاثیر آن را در عبور موفق از دوره اوج بار امسال مشاهده می‌کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد، حبیب قراگوزلو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به رشد 4 هزار مگاواتی مصرف برق امسال در کشور نسبت به سال گذشته اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده برای تامین برق صنعت در تابستان، برق صنایع کوچک و کارگاه‌های صنعتی که 92 درصد کل مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهد، بدون محدودیت تامین شد.

وی ضمن اشاره به آمار مصرف 6 ماهه نخست سال گذشته افزود: بر اساس آمارهای موجود در سال گذشته مصرف برق کشور، در بخش صنعتی با رشد 7.6 درصدی و سایر مصارف با رشد 3.2 درصدی همراه بود و همچنین مصرف بخش خانگی با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های تشویقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش را نشان داد که حاکی از موفقیت اجرای طرح‌های وزارت نیرو در زمینه مدیریت مصرف است.

مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: از آنجایی که برق اصلی‌ترین انرژی مصرف صنایع‌ برای تولید است، آمارهای افزایش تولید نشانگر تامین برق کافی برای صنایع کشور بوده که نه تنها منجر به اعمال محدودیت تولید نشده، بلکه افزایش ظرفیت تولید صنایع بزرگ هم قابل توجه بوده است. به طوری‌که در بازه زمانی 13 خرداد تا 10 تیرماه 1402، شاهد رشد چشمگیر ظرفیت تولید کالا در همه بخش‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه رشد تولید ایران در بخش فولاد به 17.4 درصد رسیده که این موفقیت قابل توجهی است.

قراگوزلو با اشاره به شرایط به هم پیوسته شبکه برق و حدود 100 ساعت طول دوره اوج بار تابستان گفت: تدبیری که وزارت نیرو امسال برای مشارکت شهروندان و مشترکان خانگی برای کاهش مصرف در ساعات اوج بار انجام داد قابل توجه بوده است. در واقع پاداش جذاب 20 برابری قیمت برق برای صرفه جویی به نسبت دوره مشابه سال قبل اقدام اررزنده‌ای بود که تاثیر آن را در عبور موفق از دوره اوج بار امسال مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه برق، خواستار رعایت نکات ساده مدیریت مصرف برق در ساعات اوج مصرف از ساعت 11 تا 17 و 18 تا 23 از سوی مشترکان شد.

لینک کوتاه
مصرف برق افزایش مصرف بخش خانگی برق صنایع

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما