رئیس پلیس راهور فراجا گفت: طبق پیش‌بینی‌ها بیش از چهار میلیون زائر را در مراسم اربعین امسال خواهیم داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سردار کمال هادیانفر روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی ترافیک اربعین افزود: طبق پیش‌بینی‌ها بیش از 94 درصد زائران با انتخاب مسیر زمینی با استفاده از حمل و نقل عمومی یا وسائل نقلیه شخصی به سفر عتبات عالیات خواهند رفت.

وی هماهنگی همه دستگاه‌ها برای اربعینی بی‌خطر را خواستار شد و گفت: همه دستگاه‌ها با تمام توان باید در خدمت زائران باشند تا سفری ایمن و اربعینی با حداقل مشکل باشند.

هادیانفر به همزمانی اربعین با سفرهای تابستانه شهریور اشاره کرد و افزود: این مسئله مدیریت و روانسازی ترافیک و خدمات مناسب را سخت‌تر خواهد کرد.

به گفته سردار هادیانفر دستگاه‌های مسئول و حمل و نقل جاده‌ای باید در مبادی مرزی حاضر باشند تا خدمات مناسب را ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا بر ممنوعیت استفاده از اتوبوس‌های پاکستانی تاکید کرد و گفت: این اتوبوس‌ها به دلیل مغایرت شکل فرمان، عدم پیوستن به کنوانسیون های راهنمایی و رانندگی و فقدان برخورداری از بیمه بین‌المللی همچنین سطح ایمنی و استاندارد ممنوع است و استفاده از این وسائل به طور حتم حادثه‌ساز خواهد بود.

انتقاد از چهار باند نبودن محور ایلام

هادیانفر از برخی نارسایی‌ها انتقاد کرد و گفت: با وجود تاکید چندساله با برخی مشکلات مواجه هستیم که هنوز برطرف نشده است. یکی ای این موارد پایان نیافتن طرح چهاربانده شدن محور ایلام است که یک ضرورت ترافیکی برای مدیریت جابه‌جایی زائران محسوب می‌شود.

وی علاوه بر این از ظرفیت پارکینگ‌ها و تکمیل نشدن تونل کربلا انتقاد کرد و افزود: با وزیر راه و شهرسازی در این باره رایزنی شده و امیدواریم قبل از اربعین این چالش‌ها برطرف شود.

رئیس پلیس راهور فراجا بر آمادگی و استقرار بخش‌های اورژانسی و تروما در مسیرها و مبادی مرزی تاکید کرد و گفت: برای خدمت بهداشتی به موقع برای حادثه دیدگان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار استقرار این تجهیزات در نزدیکی مرزها هستیم.

ایام اربعین اتوبوس‌های فاقد صورت وضعیت به شهرهای مبدا بازگردانده می‌شوند

رئیس پلیس راه فراجا با تاکید بر اینکه تردد همه اتوبوس‌های شهری در محورهای مواصلاتی به خصوص محورهای منتهی به مرز عراق ممنوع است، گفت: همه اتوبوس‌های مسافربری باید صورت وضعیت داشته باشند و در غیر این صورت به شهر مبدا بازگردانده می شوند.

سردار حسن مومنی اظهار داشت: برخی از مسئولان شهری اصرار بر استفاده از اتوبوس‌های شهری برای جابه جایی مسافران در محورهای مواصلاتی دارند که خلاف قواعد رانندگی است.

وی با بیان اینکه در صورت استثنا باید اتوبوس‌های شهری با مجوز راهور وارد جاده شوند، افزود: تردد این وسائل نقلیه نیز مشمول همه قوانین اتوبوس‌های برون شهری است.

اتوبوس‌های ترکیه برای اربعین استفاده می‌شود

رئیس پلیس راه فراجا به استفاده از خودروهای ترکیه‌ برای جابه‌جایی زائران اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم برای بهره‌مندی از این اتوبوس‌ها در حال انجام است.

سردار مومنی تاکید کرد: موضوع ثبت ساعت و صورت وضعیت برای این اتوبوس‌ها در حال انجام است و امیدواریم قبل از موج مسافرت به طور کامل انجام شود.

وی استفاده از اتوبوس‌های کشور پاکستان را رد کرد و گفت: اتوبوس‌های پاکستانی به دلیل فرسودگی و فقدان همخوانی با قوانین راهنمایی کشور و مشکلات بیمه‌ای ممنوع است.

به گفته سردار مومنی یکی از ایرادهای این اتوبوس‌ها میزان سوار کردن مسافر است که به صورت غیرمجاز و بیش از حد مجاز سوار می‌کنند که همین موضوع تردد آنها را ممنوع می‌کند.

لینک کوتاه
زائر اربعین حسینی اتوبوس‌های پاکستانی

اخبار مرتبط