طبق اعلام هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از 24 اردیبهشت ماه تا پایان روز 18 خردادماه، 80 هزار زائر حج تمتع به فرودگاه‌های جده و مدینه منوره عزیمت کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد، از شروع عملیات اعزام زائران بیت الله الحرام 24 اردیبهشت ماه تا پایان روز 18 خردادماه 26 روز از این عملیات سپری شده است و در این مدت 80 هزار زائر حج تمتع با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به فرودگاه‌های جده و مدینه منوره عزیمت کردند.
 
در عملیات حج تمتع سال جاری 21 ایستگاه پروازی برای انتقال زائران برنامه ریزی شده بود که تا پایان 18 خرداد ماه، اعزام زائران ایستگاه‌های کرمان، تبریز، اهواز، مشهد، رشت، اصفهان، بیرجند، بوشهر، همدان، زنجان، شیراز، اردبیل، بندرعباس، ساری، یزد، چابهار، قشم و زاهدان به اتمام رسیده و پروازهای فرودگاه مدینه پایان یافته است.
 
تا پایان عملیات اعزام زائران استان‌های تهران، گلستان و آذربایجان غربی همچنان ادامه دارد و زائران به فرودگاه جده منتقل می‌شوند.
 
طبق برنامه ریزی انجام شده، عملیات ایستگاه‌های یاد شده تا شامگاه 21 خرداد ماه سال جاری ادامه دارد و آخرین پرواز رفت این عملیات از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه جده انجام می‌شود.
 
شایان ذکر است برنامه بازگشت حجاج به کشور از یکم تیرماه 1403 آغاز می‌شود.

لینک کوتاه
زائر حج تمتع بازگشت حجاج