عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نتیجه جلسات منظم شورای‌ عالی مسکن این است که 1.5 میلیون واحد مسکونی در حال ساخت داریم و هم اکنون 35 هزار هکتار زمین به طرح جهش تولید مسکن اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا ، احمد دنیامالی ، با اشاره به توجه مجلس و دولت به مسئله مردمی‌ سازی در اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: آنچه که هدف اصلی ماست تولید یک میلیون مسکن در سال است و تفکیکی را در این حوزه قائل شدیم، مثلا مقرر شده تا 200 هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن ساخته شود. علاوه بر این بنیاد مسکن ساخت مسکن در شهرهای کمتر از 25 هزار نفر را متقبل شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: البته آنچه که ما به آن اعتقاد داریم، این است که به هر حال یک ظرفیت بزرگ در بخش خصوصی و مردم وجود دارد که باید زمینه‌ای تعرفه شده برای طرح جهش تولید مسکن را چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی در اختیار مردم قرار دهیم تا آنها نیز با استفاده از سرمایه‌های شخصی و همچنین تسهیلات بانکی بتوانند بخشی از کار ساخت مسکن را به دوش بکشند.

وی افزود: عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: ما چه در بحث انبوه‌سازی و چه بحث ساخت مسکن شخصی و گروهی، سازمان‌ها و تعاونی‌ها مواردی را در قانون جهش تولید مسکن مدنظر قرار دادیم که براساس آخرین آمارهای دریافتی پروسه ساخت حدود 400هزار واحد مسکونی توسط بخش خصوصی و مردم در دوسال اخیر آغاز شده است.

دنیا مالی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه آقای رئیسی زمان زیادی را برای مسکن و برگزاری نشست‌های منظم شورای عالی مسکن اختصاص داده است؛ بیان کرد: شرایط ساخت مسکن در سال جاری به نسبت سال گذشته بهتر شده است.

این نماینده مجلس گفت: نتیجه جلسات منظم شورای‌ عالی مسکن این بوده که 1.5 میلیون واحد مسکونی در حال ساخت داریم و هم اکنون چیزی در حدود 35 هزار هکتار زمین به طرح جهش تولید مسکن اختصاص پیدا کرده و علاوه بر این حدود 20 هزار هکتار دیگر نیز با تلاش‌های وزارت راه و شهرسازی در حال اضافه شدن به طرح جهش تولید مسکن است.

دنیامالی تاکید کرد: البته سرجمع حدود 100 هزار هکتار زمین لازم است تا به هدف مدنظر در قانون جهش تولید مسکن برسیم.


 

لینک کوتاه
ساخت مسکن تولید مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما