امروز بازار بورس یک روز متوسط و صعودی را تجربه کرد در صورتی که 402 نماد منفی بودند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، شاخص کل امروز رشد 11 هزار واحدی را تجربه کرده و نمادهای شاخص‌ساز تقاضای بیشتری به نسبت نمادهای کوچک و متوسط داشته‌اند.

ارزش معاملات خرد عدد 5,702 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 6 درصد افزایش داشته است. و نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 1,272 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم 229 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 195 میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. صندوق‌های درآمد ثابت امروز نیز شاهد 218 میلیارد تومان خروج نقدینگی بوده‌اند.

ارزش صف‌های خرید 248 میلیارد تومان است که کاهش 26 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که ارزش صف‌های فروش با افزایش 49 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده 338 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 1,104 میلیارد تومان (1.8 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات 376 میلیارد تومان (1.4 برابر میانگین هفتگی) و انبوه سازی با ارزش معاملات 374 میلیارد تومان (1.3 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کاغذی با ارزش معاملات 53 میلیارد تومان (5.8 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه خدمات فنی با ارزش معاملات 37 میلیارد تومان (1.9 برابر میانگین هفتگی) و گروه خودرویی با ارزش معاملات 1,104 میلیارد تومان (1.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

 

لینک کوتاه
رشد بورس نمادهای کوچک و متوسط ارزش معاملات

اخبار مرتبط

بورس منفی شد

بورس منفی شد

بازار سرمایه در روز جاری 3737 واحد کاهش یافت و شاخص کل به رقم دو میلیون و 281 هزار واحد رسید. 10 اردیبهشت 1403

نظرات شما