وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ظرف یک هفته تا 10 روز آینده، آیین‌نامه واردات خودروها تدوین می‌شود، گفت: ایجاد تحول در وضعیت خودروها قطعا در آیین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش نسیم اقتصاد، عباس علی‌آبادی اظهار کرد: ما در حال تدوین آیین‌نامه‌ی واردات خودرو چه کارکرده و چه خودروهای نو هستیم. این آیین‌نامه در شرف تدوین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آنچه که به نظر من برای مردم ما مهم است، نوآوری‌هایی است که در این عرصه اتفاق خواهد افتاد. ما بنا داریم که تحولی در وضعیت موجود خودروها به وجود آوریم؛ این تحول شامل این می‌شود که خودروهای موجود در وضعیت مناسب‌تری عرضه شوند؛ اما مهمتر از آن توجه به خودروهای برقی است.

وی اعلام کرد: وزارت صمت در تدارک فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای خودروهای برقی است که بحث بسیار مهمی است و سبب ایجاد نوآوری در این حوزه در کشور خواهد شد. ایجاد زیرساخت خودروهای برقی در این دولت اتفاق خواهد افتاد و منافع بسیاری را از حیث مسائل زیست‌محیطی نصیب کشور خواهد کرد؛ چرا که وضعیت بهتری از این جهت پیدا خواهیم کرد. ضمن اینکه درآمدی که ناشی از مصرف سوخت‌های فسیلی است، با عدم مصرف این سوخت‌ها نصیب کشور خواهد کرد.

علی‌آبادی در گفت‌وگویی خبری در پاسخ به اینکه ممکن است واردات خودروهای نو و کارکرده به خودروهای برقی محدود شود؟ تصریح کرد: برای واردات خودروهای برقی، ارجحیت قائل هستیم و اولویت ما واردات خودروهای برقی است.

وی گفت: با رئیس کل بانک مرکزی گفت‌وگویی صورت گرفته تا تسهیل بیشتری برای واردات خودروهای برقی در نظر گرفته شود. اولویت را به تاکسی‌ها که مصرف بیشتری دارند و واردات آن‌ها تاثیر بیشتر در کاهش مشکلات محیط‌زیستی داشته و منفعت بیشتری برای کشور فراهم خواهد کرد، داده‌ایم. سپس خودروهای اشتراکی و سپس خودروها برای مصرف مردم در نظر گرفته شده است.

مقام عالی وزارت صمت ابراز امیدواری کرد که ظرف یک هفته تا 10 روز آینده، آیین‌نامه واردات خودروها تدوین شود.

لینک کوتاه
واردات خودرو وزارت صمت رئیس کل بانک مرکزی

اخبار مرتبط

نظرات شما