همزمان با ورود فعالیت ابرمجتمع پتروشیمی بندرامام به نیم قرن دوم حیات خویش، مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت با حضور اکثریت سهامداران، نمایندگان سهامداران و مدیران شرکت برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ظهر روز چهارشنبه 14 تیرماه 1402 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی بندرامام با حضور اکثریت سهامداران و نمایندگان سهامداران برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، در این مجمع که از آن به عنوان نخستین مجمع «بندرامام نوین» همزمان با ورود عمر مجتمع به نیم قرن دوم تاسیس این شرکت نام برده می‌شود، دکتر انصاری نیک با تشریح هرآنچه در یکساله سپری شده گذشته، برنامه‌ای از چشم‌انداز آتی شرکت و راه‌های رسیدن به شرکتی با 9.5 میلیون تن محصول و 2.5 میلیارد دلار درامد سالانه با سرمایه‌گذاری 3.9 میلیارد دلاری در زنجیره کلر، زنجیره الفین، طرح‌های تکمیل محصولات الفین و آروماتیک را در افق پنج‌ساله ارایه کرد.

وی افزود: تولید شرکت نسبت به چهار سال گذشته حدود 400 هزارتن افزایش داشته و روند تأمین خوراک نیز مثبت بوده است و طرح‌های بنیادی که در شرکت پتروشیمی بندرامام پایه‌ریزی شده، آثار آن را در کوتاه مدت شاهد خواهیم دید.


رکورد بالاترین میزان دریافت خوراک در سال 1401

بر اساس گزارش ارائه شده هیات مدیره شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه، مجتمع در سال 1401 با دریافت 2.7 میلیون تن خوراک، 17 درصد نسبت به دوره قبل خوراک بیشتری را به واحدهای تولیدی رسانده که بیشترین حجم طی 3 سال سپری شده تلقی می‌شود. همچنین طی یکسال سپری شده، شرکت با پیشبرد برنامه‌هایی همچون قرارداد تامین مالی خط لوله NGL3100 و تهیه قرارداد خرید C2+پترو پالایش دهلران به منظور تأمین خوراک پایدار به مدت سه سال و به میزان 1/5 میلیون تن با هلدینگ اهداف، مشارکت فعال در تعمیرات اساسی NGLهای منطقه، همکاری در تعمیرات و راه اندازی NGL3200، انجام مطالعات اولیه طرح پیش تفکیک خوراک واحد آروماتیک جهت امکان دریافت انواع نفتای سبک و سنگین، بررسی منابع متفاوت جهت دریافت خوراک نفتا، اقدامات اساسی در راستای دریافت خوراک بیشتر و در نتیجه تولید بیشتر در سالهای آتی را پیش برده است.


بازگشت بندرامام به تولید با بیش از 4 میلیون تن در سال

همزمان با سیاستگذاری جدید صورت گرفته برای رساندن بندرامام به جایگاه واقعی خود، میزان تولید شرکت در سال 1401 نشان می‌دهد بار دیگر تولید در ابرمجتمع پتروشیمی بندرامام از مرز 4 میلیون تن عبور کرده است که به معنای افزایش 11 درصدی تولید مجتمع نسبت به سال قبل و تحقق 92 درصد برنامه است که در 5 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.


رشد فروش و درآمد

در نخستین سال از طرح بزرگ «بندرامام نوین» نیز فروش محصولات نسبت به سال قبل با 24 درصد افزایش تناژ همراه بوده و برنامه تناژ فروش داخلی 116 درصد محقق شده است. همچنین با رشد 48 درصدی فروش نسبت به سال قبل، 547 هزار میلیارد ریال درآمد کسب شده است که از عوامل موثر آن می‌توان به بازگشت به بازارهای سنتی شرکت و شکستن دیوار تحریم‌ها اشاره کرد. در این مدت تعهدات ارزی بندرامام به صورت 100 درصدی محقق شده که نقش مستقیم آن در اقتصاد کشور پدیدار خواهد بود.

در مجموع؛ با سیاستگذاری صحیح، بندرامام در سال 1401 موفق به تحقق 110 درصدی در سود ناخالص، تحقق 141 درصدی برنامه سود عملیاتی و تحقق 143 درصدی سود خالص شده و با شناسایی 3947 ریال سود خالص بر پایه هر سهم بالاترین سود کسب شده در 5 سال گذشته را برای سهامداران به ثبت رسیده است. در پایان مجمع؛ اعضا پس از استماع گزارش هیات مدیره با اعلام رضایت از عملکرد شرکت در سالی که به نام تولید نام‌گذاری شده، با قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره برای موفقیت بیشتر و تحقق برنامه‌های این شرکت پتروشیمی در سال پیش رو ابراز امیدواری کردند.

 

لینک کوتاه
مجمع عمومی «بندرامام نوین» ظرفیت تولید ۹.۵ دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما