بازار خودرو همچنان در دام رکود و روند نزولی اسیر است و تا به این لحظه هنوز عاملی یافت نشده است که بتواند به این بازار رونق ببخشد. برخی از کارشناسان معتقدند اصلی‌ترین عاملی که می‌تواند بازار خودرو را از وضعیت فعلی جدا کند، تغییر قیمت چشم‌گیر دلار است.

به گزارش نسیم اقتصاد، تجارت‌نیوز نوشت: پس از اعلام قیمت‌های جدید خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت در 18 تیر 1402 طی اتفاقی عجیب روند نزولی قیمت در بازار خودروهای داخلی شدت گرفت و به جز چند خودرو تمام خودروهای داخلی بازار از رکود خارج شدند و روند کاهشی را در پیش گرفتند، اما قیمت خودروهای مونتاژی با قدرت ثبات خود را حفظ کردند و تنها چند خودرو بر خلاف جریان بازار روند کاهشی را در پیش گرفت.

امروز محصولات ایران خودرو در تمام کلاس‌ها شامل کاهش قیمت شدند، اما کلاس هاچ‌بک در بین تمام محصولات ایران خودرو بیشترین کاهش قیمت را تجربه کرد.

پژو 207i اتوماتیک، با 84 میلیون تومان کاهش قیمت در ایستگاه قیمتی 732 میلیون تومان ایستاد تا رکوددار بیشترین کاهش قیمت باشد. این کاهش قیمت برای پژو 207 اتفاق عجیبی نیست، چراکه این محصول به دلیل محبوبیت و فروش بالا هر روز نوسان قیمت زیادی را تجربه می‌کند.

پژو پارس LX TU5، محبوب‌ترین و پر فروش‌ترین سدان ایران خودرو با 6 میلیون تومان کاهش قیمت در پله‌ قیمتی 615 میلیون تومان متوقف شد.

تارا اتوماتیک، لوکس‌ترین سدان اتوماتیک ایران‌ خودرو با 6 میلیون تومان کاهش قیمت به قیمت نهایی 732 میلیون تومان رسید تا امروز هم خود را در فهرست خودروهای شامل نوسان بازار داخلی حفظ کند.

کوییک دنده‌ای S، تنها نماینده سایپا در بازار آزاد بود که امروز کاهش قیمت راتجربه کرد و با 4 میلیون تومان کاهش قیمت، با قیمت نهایی 351 میلیون تومان در بازار آزاد معامله شد.

قیمت خودروهای مونتاژی

بازار خودروهای مونتاژی بعد از اعلام قیمت‌های مصوب توسط شورای رقابت به دلیل کاهش اختلاف قیمت درب کارخانه و بازار به ثباتی نسبی رسیدند. این ثبات تا جایی ادامه پیدا کرد که امروز 21 تیر 1402 تنها یک خودرو کاهش قیمت داشت.

جک j4، تنها محصولی بود که امروز کاهش قیمت را تجربه کرد تا بار دیگر ثابت کند که لقب اقتصادی‌ترین خودروی مونتاژی برازنده این خودرو است، جک j4، با کاهش قیمت 20 میلیون تومانی به قیمت نهایی 750 میلیون تومان رسید.

نکته جالب توجه در بازار مونتاژی‌ها ثابت ماندن محصولات اقتصادی دیگر مونتاژکاران در این بازار بود.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته جاری

با توجه به اینکه چهارشنبه آخرین روز کاری بازار خودرو است و قیمت دلار نیز تغییر محسوس و چشم‌گیری نداشته است، نمی‌توان انتظار تغییر قیمت عجیبی را در بازار داشت، از منظر تاثیر اخبار صنعت خودرو بر بازار باید گفت که تاثیر قیمت‌های اعلامی شورای رقابت بر بازار خودرو در چهار روز اول هفته خود را نشان داده است. بنابراین احتمالاً قیمت خودرو تا آغاز هفته بعد تغییری نخواهد داشت و برای مشاهده هر گونه تغییری باید منتظر فرا رسیدن هفته آینده بود.

لینک کوتاه
خودرو پرطرفدار داخلی ارزان قیمت دلار

اخبار مرتبط

قیمت دلار در سراشیبی

قیمت دلار در سراشیبی

در روزهای اخیر که به دلایل روانی قیمت دلار به 60 هزار تومان رسیده بود بعد از فروکش کردن... 12 بهمن 1402

نظرات شما