وزارت برق عراق اعلام کرد که این کشور، 5000 مگاوات برق را با عرضه کمتر گاز از سوی ایران از دست داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق به خبرگزاری عراق (INA) گفت: از دست دادن تولید 5000 مگاوات برق، به دلیل کاهش عرضه گاز از سوی ایران و کمبود 10 هزار مگاواتی به دلیل تولید گاز داخلی ناکافی بود که روی تامین برق برای شهروندان این کشور تاثیر گذاشت. وی افزود: وزارت برق تلاش می‌کند با طرف ایران برای واردات گاز به مقدار ضروری هماهنگی کند که در انتظار راه‌کاری برای انتقال بدهی معوقه به ایران است.

طبق گزارش خبرگزاری شینهوا، عراق از ایران برای تولید برق، گاز وارد می‌کند اما گهگاه عرضه گاز از سوی ایران، بر سر انباشته شدن بدهی عراق، کاهش پیدا می‌کند.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ماه گذشته گفته بود دولت در حال اجرای طرح‌هایی برای سرمایه گذاری در میادین گاز طبیعی و گازهای تولید شده به همراه نفت است تا وابستگی به واردات را کمتر کند.

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق در ماه مه گفته بود پس از انجام بررسی لرزه نگاری سه بعدی در نزدیکی بصره که قطب نفتی مهم عراق است، ذخایر نفتی این کشور به میزان 10 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی به میزان هشت میلیارد فوت مکعب افزایش یافت. آمار جدید، ذخایر نفتی قطعی عراق را به حدود 155 میلیارد بشکه و ذخایر گاز طبیعی را به حدود 140 تریلیون فوت مکعب افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش وب سایت اینوستینگ، این آمار هنوز از سوی اوپک که عراق یکی از اعضای آن است، تائید نشده است.

لینک کوتاه
عراق کاهش گاز ایران

اخبار مرتبط

نظرات شما