طی هفته ای که گذشته قیمت طلا و سکه تمام همچنان روند نزولی خود را حفظ کرد و از آن طرف قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی ثابت ماند. همچنین حباب سکه در بازار 5 میلیون و 560 هزار تومان است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، بازار طلا و سکه از ابتدای سال در یک ثبات نسبی به سر می‌برد و اگرچه حباب قیمت‌ها همچنان بالاست اما نوساناتی که سال گذشته در این بازار رخ داده بود در سال جاری کمتر بروز کرده است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در این رابطه گفت: طی هفته‌ای که گذشت، با وجود رشد 9 دلاری انس جهانی طلا، روند قیمت‌ها در بازار داخل کاهشی بود که بر همین اساس نیز هر گرم طلای 18 عیار با 9 هزار تومان کاهش 2 میلیون و 373 هزار تومان معامله شد.

وی افزود: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) با 150 هزار تومان کاهش 28 میلیون و 750 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح جدی با 200 هزار تومان کاهش 25 میلیون و 500 هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان تصریح کرد: همچنین نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 700 هزار تومان و ربع سکه با قیمت 10 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد که بیانگر عدم تغییر و ثبات قیمت این دو سکه طی این هفته است. سکه یک گرمی بانک مرکزی هم مانند نیم سکه و ربع سکه بدون تغییر قیمت، با نرخ 6 میلیون و 350 هزار تومان معامله شد.

این مقام صنفی ادامه داد: هم‌اکنون حباب سکه در بازارهای داخلی 5 میلیون و 560 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: هیچ گونه التهابی در بازار طلا و سکه وجود ندارد و قیمت‌ها در این بازار به یک ثبات کلی رسیده است.

لینک کوتاه
کاهش قیمت طلا قیمت نیم سکه ربع سکه

اخبار مرتبط

نظرات شما