یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سالی که دولت سیزدهم روی کار آمده است عملکرد وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی به شدت ارتقا پیدا کرده است و از سوی دیگر وزارت نیرو توانسته با بهترین شیوه چالش های موجود در حوزه تامین آب شرب را مدیریت کند.

به گزارش نسیم اقتصاد، حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفت و گو با ایسنا، درباره اقدامات وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای عبور از بحران آب در سطح کشور، بیان کرد: حجم خشکسالی ها و کم آبی ها استمرار دارد و با شیب تندی سال به سال جلو می رود ولی اقدامات وزارت نیرو در حوزه آب در دولت آیت الله رئیسی موثر و نتیجه بخش بوده است.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در سال هایی که پشت سر گذاشتیم، هر سال وضعیت بارش ها نسبت به سال قبل بدتر شده است. بنابراین در مقایسه عملکرد وزارت نیرو در حوزه آب در این دولت با دولت گذشته، متوجه می شویم که سال های گذشته بارندگی بهتری داشتیم و مدیریت منابع آبی ما نیز طبیعتا راحت تر بوده است اما در این دو سالی که دولت سیزدهم روی کار آمده، عملکرد وزارت نیرو قابل قبول بوده و عملکرد وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی نسبت به گذشته به شدت ارتقا پیدا کرده است. اگر یک‌سری شاخص های جدیدی را نیز اضافه کنند، حتما این معدل بالاتر نیز خواهد رفت.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: یکی دیگر از اقداماتی که می تواند در مدیریت منابع آبی کشور موثر باشد بحث تغییر نوع کشت و زراعت به سمت گلخانه ای و استفاده از سیستم های نوین آبیاری است. اگر وزارت نیرو به این گزاره توجه داشته باشد، حتما ما شاهد شرایط بهتری خواهیم بود.
 
آزادی خواه تاکید کرد: در بخش آب شرب نیز وزارت نیرو توانسته با بهترین شیوه چالش های موجود در این بخش را مدیریت کند. نمونه این موضوع نیز مشکل آب کلانشهر همدان بود، سال های متمادی این پروژه نیمه تمام باقی مانده بود ولی با همتی که به خرج داده شد در دولت سیزدهم به بهترین شیوه این پروژه به اتمام رسید و اکنون مشکل آب شرب همدان حل شده است.
 
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان گفت: ما توانستیم در این دولت ابرچالش های حوزه آب را از خوزستان گرفته تا همدان به بهترین شیوه مدیریت کنیم.

لینک کوتاه
وزارت نیرو دولت سیزدهم کمیسیون کشاورزی مجلس

اخبار مرتبط

نظرات شما