گروه خودروسازی کرمانموتور، به عنوان نخستین شرکت خصوصی خودروسازی ایران، صادرات محصولات تولیدی خود را با صادرات محصول J4 به کشور عراق آغاز کرد و اولین محموله صادراتی این خودرو در هفته گذشته به مقصد بغداد ارسال شد.
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، طبق اعلام این گروه صنعتی، سامان فیروزی - مدیرعامل شرکت کرمانموتور - ضمن اعلام خبر صادرات محصول J
4، اظهار کرد: خودروی J
4 نخستین خودرویی است که از محصولات شرکت کرمان موتور به عراق صادر میشود. کشور عراق، مقصد اول کرمانموتور برای صادرات هدف قرار گرفت و کشورهای روسیه، کشورهای مستقل مشترکالمنافع و شمال آفریقا مقصدهای بعدی خواهند بود.
وی صادرات خودرو توسط شرکت کرمانموتور را دستاوردی قابل توجه برای بخش خصوصی صنعت خودروسازی ایران دانسته و گفت: بهرغم وجود رقابت شدید با برندهای خارجی و تحریمهای اقتصادی، این امر با پشتوانه توانمندیهای صنعت قعهسازی کشور به ثمر رسیده است.
فیروزی اعلام کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده، در سال جاری 4000 دستگاه شامل عمدتا محصول J
4 به همراه سایر خودروها به کشورهای مختلف صادر خواهد شد. این خودرو (J
4)
با استفاده از فناوریهای پیشرفته و با رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی بالا، طراحی و تولید شده است؛ بنابراین به راحتی میتواند نیازهای مشتریان کشورهای منطقه را برآورده کند.
تولید و صادرات اولین خودروی ملی بخش خصوصی
مدیرعامل کرمانموتور ضمن اشاره به برنامه تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی در آینده نزدیک توسط شرکت کرمانموتور، تاکید کرد: برنامهریزی برای صادرات این خودرو از اولویتهای کرمانموتور است و پس از عراق، صادرات خودرو به سه مقصد صادراتی دیگر در منطقه طی ماههای آینده عملیاتی خواهد شد. کرمانموتور قصد دارد با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی، برنامههای صادراتی خود را گسترش داده و با ارائه محصولات باکیفیت در بازارهای جهانی حضور پیدا کند تا از این طریق، به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.
فیروزی سرمایهگذاری قابلتوجه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و تطبیق با استانداردهای بینالمللی را در راستای تحقق اهداف عالیه این مجموعه در افق 1405 و رشد شرکت دانسته و گفت: پلتفرم خودروی J
4 متعلق به شرکت کرمانموتور است و هم اکنون با 70 درصد داخلیسازی و همکاری 120 قطعهساز داخلی به تولید میرسد.
وی رویکرد کرمانموتور را خلق برند ملی خودرو در بازارهای بینالمللی، کسب سهم بازار بیشتر برای خودرو ایرانی در بازار جهانی، ارزآوری به کشور و افزایش نرخ رشد ایجاد اشتغال عنوان و تاکید کرد: تلاش برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با دیگر کشورها، امری حیاتی است که میتواند به توسعه صادرات خودرو کمک کند؛ برای این منظور، شرکتهای خودروسازی بایستی به پیشرفت فناوری، بهبود فرآیندها، دستیابی به استانداردهای روز دنیا و تحقیق و توسعه تمرکز کنند.
مدیرعامل کرمانموتور در تشریح اهداف و برنامههای آتی این گروه خودروسازی در زمینه صادرات، اظهار کرد: اهداف آینده شرکت کرمانموتور در زمینه صادرات خودروها شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است. صادرات محصولات کرمانموتور با J
4 به عنوان پرتیراژترین محصول این شرکت آغاز شده است؛ اما در زمینه صادرات خودروهای ایرانی، به دنبال ایجاد روابط تجاری بلندمدت با شرکتهای بینالمللی و توسعه همکاریهای فنی و تکنولوژیک با آنها هستیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
گمرک ایران اعلام کرد: با افزایش 48 درصدی تجارت خارجی کشور در نخستین ماه از سال، تراز... 14 اردیبهشت 1403
صادرات انواع محصولات کشاورزی تا پایان سال گذشته از 6 میلیارد و 200 میلیون دلار فراتر رفت. 8 اردیبهشت 1403
یک کارشناس انرژی با اشاره به نقش ایران در بازار جهانی نفت، گفت: توانایی کشور در... 3 اردیبهشت 1403
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، در یادداشتی به دلایل تراز تجاری منفی 15 میلیارد دلاری... 1 فروردین 1403
وزیر نفت گفت: گرچه 1402 سالی پرفراز و نشیب برای صنعت نفت بود، اما به لطف الهی با پیدا کردن... 27 اسفند 1402
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه مقدار عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی... 24 اسفند 1402
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اکنون با مازاد پرتقال بر نیاز سردخانه ها روبهرو... 17 اسفند 1402
توقف موقتی صادرات نفت سوکول از جزیره ساخالین در کرانه اقیانوس آرام، با افزایش صادرات... 9 اسفند 1402
نظرات شما