گروه خودروسازی کرمانموتور، به عنوان نخستین شرکت خصوصی خودروسازی ایران، صادرات محصولات تولیدی خود را با صادرات محصول J4 به کشور عراق آغاز کرد و اولین محموله صادراتی این خودرو در هفته گذشته به مقصد بغداد ارسال شد.
به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، طبق اعلام این گروه صنعتی، سامان فیروزی - مدیرعامل شرکت کرمانموتور - ضمن اعلام خبر صادرات محصول J
4، اظهار کرد: خودروی J
4 نخستین خودرویی است که از محصولات شرکت کرمان موتور به عراق صادر میشود. کشور عراق، مقصد اول کرمانموتور برای صادرات هدف قرار گرفت و کشورهای روسیه، کشورهای مستقل مشترکالمنافع و شمال آفریقا مقصدهای بعدی خواهند بود.
وی صادرات خودرو توسط شرکت کرمانموتور را دستاوردی قابل توجه برای بخش خصوصی صنعت خودروسازی ایران دانسته و گفت: بهرغم وجود رقابت شدید با برندهای خارجی و تحریمهای اقتصادی، این امر با پشتوانه توانمندیهای صنعت قعهسازی کشور به ثمر رسیده است.
فیروزی اعلام کرد: طبق برنامهریزیهای انجام شده، در سال جاری 4000 دستگاه شامل عمدتا محصول J
4 به همراه سایر خودروها به کشورهای مختلف صادر خواهد شد. این خودرو (J
4)
با استفاده از فناوریهای پیشرفته و با رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی بالا، طراحی و تولید شده است؛ بنابراین به راحتی میتواند نیازهای مشتریان کشورهای منطقه را برآورده کند.
تولید و صادرات اولین خودروی ملی بخش خصوصی
مدیرعامل کرمانموتور ضمن اشاره به برنامه تولید اولین خودرو ملی بخش خصوصی در آینده نزدیک توسط شرکت کرمانموتور، تاکید کرد: برنامهریزی برای صادرات این خودرو از اولویتهای کرمانموتور است و پس از عراق، صادرات خودرو به سه مقصد صادراتی دیگر در منطقه طی ماههای آینده عملیاتی خواهد شد. کرمانموتور قصد دارد با بهرهگیری از توانمندیهای داخلی، برنامههای صادراتی خود را گسترش داده و با ارائه محصولات باکیفیت در بازارهای جهانی حضور پیدا کند تا از این طریق، به توسعه صنعت خودرو کشور کمک کند.
فیروزی سرمایهگذاری قابلتوجه برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی و تطبیق با استانداردهای بینالمللی را در راستای تحقق اهداف عالیه این مجموعه در افق 1405 و رشد شرکت دانسته و گفت: پلتفرم خودروی J
4 متعلق به شرکت کرمانموتور است و هم اکنون با 70 درصد داخلیسازی و همکاری 120 قطعهساز داخلی به تولید میرسد.
وی رویکرد کرمانموتور را خلق برند ملی خودرو در بازارهای بینالمللی، کسب سهم بازار بیشتر برای خودرو ایرانی در بازار جهانی، ارزآوری به کشور و افزایش نرخ رشد ایجاد اشتغال عنوان و تاکید کرد: تلاش برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی و ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت با دیگر کشورها، امری حیاتی است که میتواند به توسعه صادرات خودرو کمک کند؛ برای این منظور، شرکتهای خودروسازی بایستی به پیشرفت فناوری، بهبود فرآیندها، دستیابی به استانداردهای روز دنیا و تحقیق و توسعه تمرکز کنند.
مدیرعامل کرمانموتور در تشریح اهداف و برنامههای آتی این گروه خودروسازی در زمینه صادرات، اظهار کرد: اهداف آینده شرکت کرمانموتور در زمینه صادرات خودروها شامل افزایش حجم صادرات به کشورهای جدید و توسعه بازارهای صادراتی، افزایش توان رقابتی خودروهای تولیدی ایرانی، بهبود کیفیت و تکنولوژی خودروهای تولیدی و افزایش توان تولید است. صادرات محصولات کرمانموتور با J
4 به عنوان پرتیراژترین محصول این شرکت آغاز شده است؛ اما در زمینه صادرات خودروهای ایرانی، به دنبال ایجاد روابط تجاری بلندمدت با شرکتهای بینالمللی و توسعه همکاریهای فنی و تکنولوژیک با آنها هستیم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
ظرفیت اسمی تولید صنعت پتروشیمی کشور تا پایان سال 1404 به 105 میلیون تن خواهد رسید و برآورد... 15 اردیبهشت 1404
عربستان سعودی از رشد صادرات غیرنفتی به 137 میلیارد دلار در سال 2024، خبر داد. 8 اردیبهشت 1404
جغرافیای صادراتی محصولات نانویی ایران نشان میدهد کشورهای همسایه مانند عراق،... 30 فروردین 1404
تحلیلگران میگویند چین از ابتدای سال جاری تاکنون، حجم کمتری از نفت خام آمریکا را... 22 فروردین 1404
صادرات جهانی نفت خام در مارس، با افزایش قابل توجه عرضه از سوی برزیل، کانادا و روسیه،... 15 فروردین 1404
وزیر نفت از آغاز جریان گاز ترکمنستان به ترکیه از طریق ایران خبر داد و گفت: این قرارداد... 15 اسفند 1403
یک فعال اقتصادی گفت: حتی اگر کالای ایرانی بتواند به قطر وارد شود، ممکن است به اندازهای... 9 اسفند 1403
وزارت جهاد کشاورزی با هدف ایجاد تعادل و ثبات در بازار صادرات سیب، پرتقال و انواع خرما را... 7 اسفند 1403
نظرات شما