قیمت طلا امروز(چهارشنبه) پس از دو جلسه کاهش متوالی در بازه محدودی بود زیرا سرمایه‌گذاران شرط‌بندی‌های بزرگ قبل از شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در کنگره را انجام نمی‌دهند.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 55 دقیقه صبح به وقت شرقی با 0.2 درصد افزایش به 1936 دلار و 70 سنت رسید و قیمت طلای آمریکا با 0.01 درصد افزایش به 1937 دلار و 70 سنت رسید.
 
کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد در ACY Securities گفت: تمایل انقباضی پایدار (فدرال رزرو) بر طلا تأثیر می‌گذارد و شهادت رئیس پاول می‌تواند تأثیر کوتاه‌مدتی بر بازار داشته باشد.
 
در حالی که طلا به عنوان محافظ در مقابل تورم محسوب می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.
 
پاول تا ساعاتی دیگر گواهی سیاست پولی 6ماهه خود را به کمیته امور مالی مجلس نمایندگان ایالات‌متحده ارائه می‌کند و فعالان بازار با توجه به اظهارات تندروانه سیاستگذاران، به دنبال تفکر بانک مرکزی در مورد نیاز به افزایش بیشتر نرخ بهره هستند. دو سیاستگذار فدرال رزرو و یک اقتصاددان گفتند تمرکز آنها بر کاهش تورم بسیار بالاست تا اقتصاد ایالات‌متحده بتواند به رشد پایدار بازگردد.
 
بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله‌گران اکنون با احتمال 78 درصدی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای قیمت‌گذاری می‌کنند.
 
بر اساس گزارش رویترز، در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.3 درصد کاهش به 23.1177 دلار در هر اونس رسید، پلاتین 0.5 درصد کاهش یافت و به 957.93 دلار رسید، در حالی که پالادیوم ثابت در 1379 دلار و 86 سنت بود.

لینک کوتاه
صعود یا نزول طلای جهانی فلزات گرانبها

اخبار مرتبط

طلای جهانی سر به زیر شد

طلای جهانی سر به زیر شد

قیمت طلای جهانی امروز، چهارشنبه در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران از انجام... 22 آذر 1402

طلای جهانی در مسیر پرواز

طلای جهانی در مسیر پرواز

قیمت طلا امروز دوشنبه با توجه به کاهش نرخ دلار افزایش یافت، زیرا داده‌های اقتصادی اخیر... 29 آبان 1402

نظرات شما