وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان از تهیه نقشه راهی برای رسیدن تجارت یک میلیارد دلاری بین ایران و ازبکستان خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، «لذیذ قدرت‌اف» وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان در حاشیه اجلاس کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ازبکستان اظهار داشت: تعمیق روابط با جمهوری اسلامی ایران از اولویت‌های ما است و دولت ازبکستان هر کاری را انجام می‌دهد تا شرایط برای توسعه روابط با ایران مهیا شود.
 
وی تصریح کرد: توافقات بسیار خوبی در کمیسیون مشترک دو کشور که چندی پیش در ازبکستان برگزار شد، به دست آمد که یکی از مهمترین آنها، تهیه نقشه راه برای رسیدن به تجارت یک میلیارد دلاری است. رؤسای جمهور دو کشور بر شاخص‌هایی تأکید کردند و فکر می‌کنیم مکانیزمی در حال طراحی است که بتوانیم طی یکی دو سال آینده حجم مبادلات را افزایش دهیم.
 
وزیر سرمایه‌گذاری، صنعت و تجارت ازبکستان با بیان اینکه موضوع دوم همکاری‌ها بین ایران و ازبکستان، به موضوع حمل و نقل و ترانزیت بازمی‌گردد، افزود: فردا سند همکاری‌هایی در حوزه حمل و نقل و ترانزیت امضا می‌شود که این سند به ما اجازه می‌دهد به صورت فصلی هر ماه کارگروهی در حوزه زیرساخت‌های حمل و نقلی برگزار کنیم که این کارگروه بتواند روند اجرایی‌سازی این موافقت‌نامه را بررسی کند.
 
قدرت‌اف اضافه کرد: مسأله بعدی همکاری‌های ما و ایران در زمینه مسائل صنعتی، پتروشیمی، داروسازی و تجهیزات پزشکی است زیرا ما از فناوری‌های پیشرفته ایرانی اطلاع داریم و موجب افتخار ما است که پذیرای شرکت‌های ایرانی باشیم و توافقات بسیاری هم در این موضوعات انجام شده است.

لینک کوتاه
افزایش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان دلار

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما