دبیر هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم مالیات بر درآمد حاصل از فروش کالاهای اساسی و تنظیم بازاری حذف شود؛ چراکه این درآمد ناچیز و در مواردی ضررده شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، عبداله توانگر اظهار کرد: فروش آن دسته از کالاهای اساسی که علی رغم تعیین قیمت توسط دولت مشمول مالیات می شوند، به نوعی برای واحدهای صنفی ضررده شده است.

 
وی افزود: بنابراین لازم است تا سازمان امور مالیاتی نسبت به صنوفی که با ستاد تنظیم بازار همکاری می کنند، نگاه ویژه ای داشته باشد.
 
دبیر هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه دولت، قیمت مرغ را در کشتارگاه ها و عمده فروشی ها کیلویی 70 هزار تومان تعیین کرده است تا کیلویی 73 تا 74 هزار تومان برسد. این شرایط حاشیه سود فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی را به شرایط دشواری می‌رساند و این امر مشمول کالاهای دیگر از جمله شکر، گوشت قرمز و … نیز می‌شود.
 
توانگر تصریح کرد: باید در نظر داشت در حالت عادی، در انتقال برخی از این کالاها از عمده فروش به مصرف کننده کسری تناژ داریم.
 
وی گفت: با این توصیف، فروش کالاهای تنظیم بازاری و کالاهای اساسی سود چندانی ندارد و در صورتی که مالیات نیز بر آن تحمیل شود، فروش این اقلام برای واحدهای صنفی ضررده می شود. به گفته توانگر در نشست روز گذشته هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی مقرر شد به زودی نشستی سه جانبه با همراهی ستاد تنظیم بازار داشته باشیم تا روش شناسی شود.

لینک کوتاه
حذف مالیات کالاهای اساسی تنظیم بازاری

اخبار مرتبط