سخنگوی صنعت برق کشور از کاهش 640 مگاواتی مصرف برق با اجرای طرح مدیریت مصرف برق بخش اداری خبر داد و گفت: قطعاً با همکاری مردم می‌توانیم در روزهای گرم تابستان برق پایدار را برای همه بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در کشور تأمین کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نیرو، مصطفی رجبی مشهدی افزود: مصرف برق کشور در روز شنبه هفته جاری به 61 هزار و 313 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 6.5 درصدی را نشان می‌دهد.
 
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود این هفته شاهد افزایش قابل‌ملاحظه دمای کشور باشیم و میزان مصرف برق به 66 هزار و 500 مگاوات نیز افزایش یابد.
 
سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: هم‌زمان با شروع فعالیت کار روزانه از ساعت 6 صبح، شاهد افزایش قابل‌ملاحظه مصرف برق در کشور هستیم و از ساعت 11 صبح که شروع ساعت اوج مصرف است تا ساعت 17 مصرف برق روند افزایشی دارد.
 
رجبی مشهدی گفت: ساعت 13 و با اتمام ساعت کار بخش اداری و بخش‌های عمومی کشور باتوجه‌به اینکه همه وسایل سرمایشی این بخش از مدار خارج می‌شود کاهش مصرف 640 مگاواتی برق در روز شنبه محقق شد.
 
وی ادامه داد: کاهش 640 مگاواتی مصرف برق معادل مصرف برق استان قم است.
 
مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: اگر بخش اداری در روزهای آتی همکاری و تلاش بیشتری داشته باشند و یا بخش‌های عمومی و اداری که هنوز آمادگی لازم را ایجاد نکرده‌اند بتوانند مولدهای خود را وارد مدار کنند و به‌موقع در پایان ساعت کار وسایل سرمایشی را از مدار خارج کنند، قطعاً هدف‌گذاری کاهش 1000 مگاواتی مصرف برق که معادل تولید سه نیروگاه 500 مگاواتی در کشور است محقق خواهد شد.
 
رجبی مشهدی افزود: قطعاً با همکاری خوب مردم می‌توانیم در روزهای گرم تابستان برق پایدار را برای همه بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی در کشور تأمین کرد.
 
براساس مصوبه هیات وزیران ساعت کاری بخش اداری با هدف کاهش 30درصدی مصرف برق در زمان ساعت کار و 60 درصدی کاهش مصرف برق پس از پایان ساعت کار اداری است که با خاموش‌شدن وسایل سرمایشی، لامپ‌های روشنایی اضافه و جداکردن لوازم اداری مثل رایانه و چاپگرها از برق تغییر کرد.

لینک کوتاه
کاهش مصرف برق طرح مدیریت مصرف ادارات

اخبار مرتبط

نظرات شما