مدیران ارشد بانک‌های جِی پی مورگان و سیتی‌گروپ روز جمعه پیش‌بینی کردند تا پایان سال 2023 میلادی، فضای کسب‌وکار سخت‌تر و در فعالیت‌های اصلی وال‌استریت رکود ایجاد شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وبگاه یاهو فاینَنس، دَنیل پینتو (Daniel Pinto)، مدیر عملیاتی جِی ‌پی مورگان، که انتظار دارد فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) نرخ بهره را تا 5.5 درصد افزایش دهد، اظهار کرد: در مقطعی رکود وجود خواهد داشت؛ اما من در حال حاضر بحرانی نمی‌بینم. وی افزود: در چرخه اقتصادی، این رکود فقط برای مهار تورم است.
 
پینتو که در کنفرانسی در نیویورک سخن می‌گفت، پیش‌بینی کرد کارمزد خدمات بانکی جِی پی مورگان برای کل سال، 7 درصد کمتر از سال گذشته باشد.
 
جِین فرِیزر (Jane Fraser)، مدیرعامل سیتی‌گروپ، نیز در همان کنفرانس اظهار کرد که در سه‌ماهه دوم سال گذشته، 5.2 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و افزود: احتمالاً در پایان سه‌ماهه دوم امسال حسرت آن را خواهم خورد.
 
پینتو و فریزر جدیدترین مدیران بانک‌های بزرگ آمریکا بودند که این هفته درباره ضعف وال استریت پس از شروع ناخوشایند سال جدید میلادی هشدار دادند.
 
بیشتر بانک‌های بزرگی که درباره عرضه عمومی اولیه اوراق بهادار (IPO) مشاوره می‌دهند، کاهش درآمد خود از کارمزد را در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی گزارش کردند.
 
بر اساس گزارش رسانه‌ها، بسیاری از بانک‌های آمریکا، امسال تصمیم گرفتند موقعیت‌های شغل‌های بیشتری را حذف کنند.
 
بانک مورگان استنلی تقریباً 3000 و جِی پی مورگان حدود 500 موقعیت شغلی و بانک سیتی‌گروپ و بانک آمریکا نیز هر کدام چند صد موقعیت شغلی را حذف خواهند کرد.

لینک کوتاه
رکود اقتصاد آمریکا عرضه عمومی اولیه اوراق بهادار

اخبار مرتبط

نظرات شما