مراسم گرامیداشت ارتحال ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی و بنیانگذار جمهوری‌اسلامی ایران و بزرگداشت یاد شهدای حماسه 15 خردادماه 1342، با حضور مهدی کوهی مدیر عامل شرکت، دکتر حشمت ا.. قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، سردارمصطفی شیری معاونت سابق ارتباطات مردمی دفتر فرماندهی کل قوا ، سرهنگ خدامیان فرمانده سپاه ناحیه لنجان، مهدی هاشم زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان وجمعی از معاونین ومدیران وکارکنان و بسیجیان و خانواده معظم شهدا در تالار آهن ذوب آهن اصفهان برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، آیت ا..رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی شرکت به تشریح ابعاد شخصیتی  امام خمینی  و سرآغاز مبارزات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی علیه طاغوت پرداخت وگفت: امام با ویژگی‌ها و روحیات الهی ازهمان آغاز جوانی با رهنمود گرفتن از آیات قرآن به روشنگری ومبارزه علیه رژیم شاه اهتمام نمود و از سال 1342 با سخنرانی های کوبنده در مدرسه فیضیه قم به دعوت از مردم برای اتحاد و مبارزه علیه رژیم ستم شاهی پرداخت.
 
آیت الله رهبر اظهار نمود: امام درزمان تبعید به کشورهای ترکیه، عراق وفرانسه با وجود مشکلات فراوان به تهذیب نفس می پرداختند و همواره به یاد مردم ایران بودند. امام خمینی (ره) ولایت مطلقه فقیه را با ادله فقهی اثبات واین نظریه محکم وقوی را برای سایر علما وفقها تبیین نمودند.
 
دکتر حشمت ا..قنبری استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام که سخنران ویژه مراسم بود نیز گفت: بعد از سلسله عصمت و طهارت هیچ سلسله ای مانند مرجعیت شیعه،مبارک وموثر در این کره خاکی ثبت نشده است، ویژگی انحصاری مرجعیت شیعه گریزان بودن از حب دنیا وعدم میل به ریاست است.
این استاد دانشگاه بیان نمود: در این سلسله، امام خمینی (ره) یک شخصیت استثنایی، یگانه، خاص و مظلوم است که شخصیتش برگفته از مولای متقیان حضرت علی (ع) می باشد.
 
دکتر قنبری بیان نمود: انقلاب اسلامی ایران عمقی دارد که ابعاد مختلف آن تاکنون شناخته نشده است. وی بیان داشت: در تاریخ ایران ننگ دست نشاندگی وجود نداشته است وتنها حکام دست نشانده ایران ،رضا ومحمد رضا پهلوی بودند که امام عظیم شان به مبارزه با آنها پرداخت.
 
قنبری با بیان اینکه امام خمینی (ره ) قله استکبار را هدف قرار داده بود، اظهار داشت :هیچ دشمن معاندی نمی تواند ننگ وابستگی را به ایران اسلامی بچسباند واگر امروز کشور در سایه ولایت فقیه نبود، قطعا استقلال کشور خدشه پیدا می کرد.
 
وی افزود: امروز در جهان اسلام نزدیک به سه دهه است که هیچ خواسته ای از نظام سلطه تحقق پیدا نکرده و این امر حاصل مجاهدت امام خمینی است. این استاد تاریخ شناس بیان داشت: کار انقلابی یعنی ذوب آهن اصفهان فعلی بایستی ده ها برابر قوی تر از ذوب آهن پیش از انقلاب باشد.
 
در پایان این مراسم از خانوادهای معزز و معظم شهیدان محمد کاظم زاده ،عبدالعلی باقری طادی، رضا اسحاقیان ، حسین کریمی، غلامعلی توکلی، علی کریمی با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.
 
در ابتدای مراسم مدیرعامل به همراه سردار شیری ، دکتر قنبری و تعدادی از مسئولین شهرستان وجمعی از معاونین ومدیران و کارکنان شرکت با حضور در یادمان شهدای گمنام با آرمانهای بلند امام راحل وشهدای گرانقدر تجدید میثاق نمودند.

لینک کوتاه
آرمان امام خمینی(ره) مسلمانان جهان مدیرعامل

اخبار مرتبط

نظرات شما