برای اینکه بتوان بازار سرمایه را در معاملات فردا رصد کرد نیاز مبرم به اندازه گیری حجم و ارزش معاملات است.

به گزارش نسیم اقتصاد، علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه، با توجه به رفتار معاملاتی روز سه شنبه انتظار بسیار بالایی که برای بازار در آخرین روز معاملاتی خواهد رفت، گفت: همانند کلیت هفته معاملاتی خواهد بود تا این هفته را همانند انتظارات اول هفته متعادل و بدون جهت غالب حرکتی در نظر گرفت تا تثبیت کننده مسیر حرکتی اصلی بازار در هفته آینده باشد.

 
فراقی افزود: نکته‌ای که باید مدنظر داشت رفته رفته شاهد قدرت نسبی خریداران بر فروشندگان در بازار بودیم هرچند در مسیر شاهد فشارهای مختلف فروشندگان مانع از حفظ قدرت بود.
 
این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: برای جمع بندی شاخص‌های بازار هم جهتی نسبی دو شاخص رو می‌توان مدنظر داشت ولی همانند روز گذشته شاهد بهتر عمل کردن اغلب نمادهای ریالی بازار خواهیم بود هرچند گزارشات این نمادها که کم و بیش در حال انتشار است همانند روزهای گذشته می‌تواند متمایز کننده تک سهم‌های این شرکت‌ها در روند معاملاتی باشد.
 
فراقی در پایان گفت: در پایان هم نکته معامله گری فردای بازار در جهت کسب سود می‌تواند حجم معاملاتی و ورود و خروج این حجم به صنایع در جهت گرفتن نوسانات مساعدی در بازار باشد تا عملاً محدوده رصد نمادهای مناسب جهت خرید و فروش کوچک‌تر شود.

لینک کوتاه
معاملات بورس حجم معاملات بورس

اخبار مرتبط

بورس ریخت

بورس ریخت

تالار شیشه‌ای در آخرین روز کاری هفته با افت مواجه شد؛ به طوری که شاخص کل با کاهش بیش از 13... 23 اسفند 1402

نظرات شما