بازار طلا و سکه تهران در حالی در اولین روز خرداد ماه شاهد افزایش قیمت‌ها بود که ابراهیم محمدولی، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: تقاضای خرید طلا و سکه از سوی مردم به علت کاهش قدرت خرید مردم کم شده و بازار طلافروشان کساد است.

به گزارش نسیم اقتصاد، اقتصاد 24 نوشت: ماندگاری قیمت جهانی طلا بالای مرز 1970 دلار و افزایش قیمت دلار در تهران روز دوشنبه اول خرداد، فرمان افزایش قیمت به طلا و سکه داد. اخبار جدید منتشرشده در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه تهران و بازی آلمان با آن و تنش‌های جدید سیاسی شوک جدیدی به بازار دلار و ارز و به تبع طلا و سکه وارد کرد.
 
گزارش منابع مختلف از بازار طلا و سکه در روز دوشنبه حاکی از افزایش قیمت‌ها در بازار فلز زرد بود. اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا را با 24 هزار و 655 تومان افزایش، دو میلیون و 590 هزار و 400 تومان اعلام کرد.
 
فرمان صعود طلا و سکه از آلمان صادر شد

مشاهدات از بازار سکه نشان می‌دهد قیمت سکه امامی در روز دوشنبه با افزایش یک میلیون و 261 هزار و 398 تومانی به 32 میلیون و 600 هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم با افزایش 530 هزار تومانی، 28 میلیون تومان داد و ستد می‌شود و قیمت طلا نیز به هر گرم دو میلیون و 593 هزار تومان رسیده است.
 
افزایش قیمت دلار موجب شده انتظارات برای افزایش محسوس قیمت طلا و سکه بالا برود و همین عاملی برای تغییر جبهه سکه بازان از فروش به سمت خرید شده است.
 
نوسان 200 هزار تومانی در قیمت هر مثقال طلا
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: در حالی شاهد نوسان قیمت طلا و سکه در 10 روز گذشته هستیم که این نوسانات، نوساناتِ التهاب آور نبوده است.
 
ابراهیم محمدولی افزود: گاهی شاهد نوسانات کاهشی یک تا دو درصدی در بحث سکه و طلا بودیم؛ اما طلا در رنج هر مثقال 11 میلیون و 200 هزار تومان تا 10 میلیون و 980 هزار تومان در نوسان بوده است.
 
سرگردانی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در 10 روز گذشته اونس جهانی هم گاهی دو دلار کاهشی و گاهی 3 دلار افزایشی بوده است، گفت: تنها عامل نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه به قیمت دلار و ارز برمی‌گردد.
 
به گفته محمدولی، فعالان بازار طلا و سکه انتظار دارند ثبات واقعی به بازار دلار و ارز برگردد تا طلا و سکه هم در آن مسیر حرکت کند و از سردرگمی قیمتی خارج شود. انتظار ما این است که این اتفاق به زودی بیفتد و شاهد کاهش نوسانات قیمت طلا و سکه باشیم.
 
پول ثبت نام خودرو، طلا شد؟
به گفته رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران، بخشی از کاهش قیمت طلا و سکه در 10 روز اخیر به موضوع ثبت نام خودرو برمی گردد. در بازار می‌بینیم که برخی افراد می‌گویند برای شرکت در ثبت نام خودرو دست به فروش طلا و سکه زده اند و این کار بی تاثیر در کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیست.
 
محمدولی با اشاره به اینکه تقاضای طلا و سکه در دو ماهه امسال کاهش یافته است، گفت: کاهش تقاضای طلا و سکه مشهود است، اما اگر تقاضای طلا و سکه 30، 40 درصد کم شده در بحث جواهر بالای 50 درصد از تقاضا کاهش یافته است، چون جواهر قدرت خرید بیشتری می‌خواهد و در حال حاضر تقاضا چنگی به دل نمی‌زند.
 
زمان خرید طلا فرا رسیده است؟
رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوال اقتصاد 24 مبنی بر اینکه در حال حاضر طلا و سکه بخریم یا بفروشیم؟ گفت: اعتقاد من این است که مردم هر زمانی که نیاز به طلا و سکه دارند یا پول اضافه‌ای دارند که می‌خواهند آن نقدینگی را به طلا تبدیل کنند، خرید خود را انجام دهند.
 
 

لینک کوتاه
بازار طلافروشان قیمت طلا افزایش کاهش

اخبار مرتبط

افزایش 6 درصدی مصرف برق

افزایش 6 درصدی مصرف برق

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش میزان تقاضای مصرف برق در کشور نسبت به مدت مشابه سال... 5 اردیبهشت 1403

نظرات شما