عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی با حضور مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران آغاز شد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت نفت، عملیات اجرایی مرحله دوم توسعه لایه‌های نفتی پارس جنوبی که قرارداد آن اسفندماه 1400 امضا شده بود، همزمان با برگزاری آخرین روز از بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمدحسین متجلی مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، موسی احمدی نایب‌رئیس کمیسیون انرژی و جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی روز گذشته (شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه) از طریق ارتباط تصویری زنده با شناور پالایشی کوروش در خلیج فارس آغاز شد.
 
قرارداد 500 میلیون دلاری توسعه فاز دوم لایه‌های نفتی میدان مشترک پارس جنوبی به مدت 20 سال و در چارچوب قرارداد جدید بالادستی اجرایی می‌شود و طرف قرارداد موظف است همه منابع مالی لازم به‌منظور اجرای طرح شامل هزینه‌های مستقیم سرمایه‌ای، هزینه‌های غیرمستقیم و هزینه‌های بهره‌برداری را تأمین کند.
 
لایه نفتی میدان مشترک پارس جنوبی با حدود 900 میلیون بشکه ذخیره نفت درجا، در خلیج‌فارس و در فاصله 100 کیلومتری از ساحل ایران و در مرز مشترک با قطر واقع شده است.
 
مرحله نخست توسعه این میدان با حفاری 7 حلقه چاه در اواخر سال 1395 بهره‌برداری شد، تأسیسات لایه‌های نفتی پارس جنوبی شامل یک سکوی سرچاهی و یک شناور پالایشی (FPSO) است.
 
بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران از 27 تا 30 اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی با حضور 1500 شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط با صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.

لینک کوتاه
عملیات اجرایی توسعه لایه نفتی پارس جنوبی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما