در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از مهر، در آخرین گزارش سالانه پالایشی‌ها شاهد افزایش درآمدهای عملیاتی هستیم اما برخی از نمادها با کاهش حاشیه سود مواجه شدند.
 
پالایشگاه نفت اصفهان
 
در آخرین گزارش سالانه پالایشگاه نفت اصفهان درآمدهای عملیاتی با افزایش 59 درصدی به 339,730 میلیارد تومان رسیده است، سود ناخالص این نماد نیز با افزایش 129 درصدی به عدد 44,455 میلیارد تومان رسیده است.
 
طبق گزارش سالانه این نماد حاشیه سود ناخالص با افزایش نسبت به سال 1400 مواجه شده است، حاشیه سود خالص این نماد در سال 1400 به 9 درصد رسیده بود که در سال 1401 با افزایش 4 درصدی به عدد 13 درصد رسیده است.
 
حاشیه سود خالص شپنا نیز با افزایش 3 درصدی نسبت به سال 1400 به عدد 11 درصد رسیده است.
 
اگر درآمد سالانه این نماد را بر دلار بازار آزاد یعنی 50 هزار تومان تقسیم کنیم درآمد این نماد در یک سال به 6.7 میلیارد دلار می‌رسد و سود آن نیز 889 میلیون دلار است.
 
پالایشگاه نفت بندرعباس
 
در آخرین صورتمالی پالایشگاه نفت بندرعباس یا همان شبندر با افزایش درآمدهای عملیاتی به میزان 60 درصد مواجه هستیم اما نکته منفی این است که هزینه‌های عملیاتی آن به میزان 61 درصد افزوده شده است. حاشیه سود ناخالص شبندر در محدوده 12 درصد است که نسبت به سال قبل با کاهش یک درصدی همراه شده است.
 
حاشیه سود خالص این نماد نیز با کاهش یک درصدی نسبت به سال قبل به 11 درصد رسیده است. درآمد عملیاتی این نماد را اگر بر دلار بازار آزاد تقسیم کنیم به عدد 6.3 میلیارد دلار می رسیم. سود ناخالص این نماد نیز 785 میلیون دلار است.
 
وضعیت مناسب در سال‌های اخیر
 
وضعیت پالایشی‌ها نسبت به سال قبل خود بهتر بوده و نکته اینجاست که نمادهای پالایشی هنوز با قدرت پول هوشمند در 2 سال اخیر مواجه نشده اند و زمانی که بازار رشد کند قطعاً یکی از گزینه‌های صعود در بازار سرمایه خواهند بود.

لینک کوتاه
شرکت پالایشی سود دهی بازار سرمایه

اخبار مرتبط

هوای معتدل بازار سرمایه

هوای معتدل بازار سرمایه

امروز بازار بورس با رشد نسبی 1921 واحد مواجه شد و شاخص کل به دو میلیون و 163 هزار واحد رسید. 22 اسفند 1402

نظرات شما