رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص ساماندهی بازار فروش بلیت هواپیما به سازمان تعزیرات حکومتی نامه‌ای ارسال کرد.  

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، شرکت‌های هواپیمایی در ماه‌های گذشته تلاش‌ کردند تا قیمت بلیت پرواز را تغییر دهند اما این اتفاق رخ نداد و با وجود برخی کارشکنی‌ها که برخی از ایرلاین‌ها انجام دادند، در نهایت سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد هرگونه افزایش قیمت منوط به تصمیم ستاد تنظیم بازار است و با هر گران شدنی بدون تصویب ستاد تنظیم، برخورد خواهد شد.
 
با وجود این برخلاف اصرار سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به ثابت ماندن قیمت‌ها از تیر ماه 1400، در هفته‌های گذشته در برخی از مسیرهای پروازی، سقف قیمتی از سوی برخی از ایرلاین‌ها رعایت نشد.
 
در این راستا محمد محمدی‌بخش -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در خصوص ساماندهی بازار فروش بلیت به سازمان تعزیرات حکومتی نامه‌ای ارسال کرد.
 
در این نامه به تخلف برخی از شرکت‌های توزیع‌کننده بلیت در فضای مجازی خارج از نرخ‌های تعیین‌شده اشاره و تاکید شده: طبق بررسی‌ها، عمده تخلفات صورت‌گرفته بر اثر سوء رفتار کانال‌ها و سایت‌های فروش به‌صورت مجازی است که معرفی چند نمونه از این سایت‌های متخلف به مرجع قانونی رسیدگی به تخلفات، مانع از ادامه تخلفات بی‌شمار این سایت‌ها نشد و هر کدام از سایت‌ها به محض انسداد، با دامنه جدید (Domain) و در مدت زمانی بسیار کوتاه فعالیت خود را ادامه دادند.
 
در این نامه همچنین آمده است: برخوردهای سازمان هواپیمایی کشوری با متخلفان در چارچوب شرح وظایف و اختیارات آن بیشتر معطوف به جنبه‌های مخاطره‌انگیز ایمنی پروازهاست و برخوردهای تعزیراتی مشتمل بر موارد مربوط به عدم رعایت مقررات نرخی در حوزه اختیار عمل آن مرجع است، بنابراین از سازمان تعزیرات حکومتی درخواست شده با توجه به آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، بازرسی‌های لازم توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان انجام شود.

لینک کوتاه
بازار فروش بلیت هواپیما تخلفات شرکت‌های هواپیمایی

اخبار مرتبط

نظرات شما