استاندار بوشهر با بیان اینکه گمرکات در کشور نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارد گفت: ترخیص 25 درصد صادرات و واردات کشور بر عهده گمرکات استان است و انتظار می‌رود ساز و کار روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان فراهم شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد محمدی‌زاده سه‌شنبه 19 اردیبهشت در تجلیل از مسئولان و کارکنان گمرک بوشهر با قدردانی از فعالیت این مجموعه یکی از نمادهای توسعه یک منطقه، کشور و استان را گمرک دانست و اظهار کرد: اگر گمرک به امکانات هوشمند، سیستمی، پیشرفته و فناور مجهز باشد زمینه توسعه آن منطقه بیش از گذشته فراهم می‌شود.
 
وی با بیان اینکه بوشهر همواره در طول تاریخ در عرصه تجارت و بازرگانی و اقتصاد داشته است گفت: اوج فعالیت تجاری استان بوشهر مربوط به انتهای دور قاجار است که قطب تجارت و بازرگانی ایران بود و در این دوره 14 کنسولگری کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی در بوشهر فعال بود.
 
استاندار بوشهر با تأکید بر حفظ جایگاه بوشهر در عرصه تجارت و بازرگانی تصریح کرد: یکی از مزیت‌ها و ظرفیت‌های مهم در سال مهار تورم و رشد تولید نقش مهم گمرکات است.
 
محمدی‌زاده خدمات و فعالیت دست‌اندرکاران گمرکات استان بوشهر در سال 1401 را درخور تحسین دانست و بیان کرد: گمرکات استان بوشهر جایگاه مهمی در عرصه تجارت ایران دارند به گونه‌ای که 25 درصد صادرات و واردات کالاهای تجاری کشور از گمرکات استان بوشهر انجام می‌شود.
 
وی تسریع در تخلیه و بارگیری کالا در بنادر استان بوشهر را تأثیر خدمات فعالان عرصه گمرک دانست و افزود: افزایش تردد شناورهای تجاری و باری از بنادر استان بوشهر در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن نشان از رشد اقتصادی است و استان بوشهر در عرصه خدمات گمرکی به فعالان اقتصادی در سال قبل رتبه برتر کسب کرد.
 
استاندار بوشهر برخورد با عوامل فساد را یکی از محورهای مهم دانست و با اشاره به توسعه روابط ایران و عربستان بیان کرد: استان بوشهر از توسعه روابط ایران و عربستان باید استفاده کند و انتظار می‌رود ساز و کار روابط تجاری و بازرگانی گمرک بوشهر با یکی از بنادر عربستان فراهم شود.
 
وی نقش گمرک در توسعه استان را مهم دانست و خاطرنشان کرد: گمرکات زمینه ساز توسعه و پیشرفت استان بوشهر هستند.

لینک کوتاه
صادرات واردات کشور گمرکات بوشهر

اخبار مرتبط

نظرات شما