استاندار بوشهر با بیان اینکه نیکاراگوئه خریدار محصولات پتروشیمی استان بوشهر است، گفت: امیدواریم در سفر هیات تجاری و اقتصادی نیکاراگوئه به ایران، قراردادهای جدیدی برای افزایش مناسبات تجاری بوشهر با نیکاراگوئه امضا شود.

به گزارش نسیم اقتصاد، احمد محمدی زاده یکشنبه 17 اردیبهشت  در نشست با سفیر نیکاراگوئه در ایران اظهار کرد:بوشهر آمادگی کاملی برای افزایش مبادلات تجاری با کشور نیکاراگوئه را دارد و سرمایه گذاران این کشور نیز می‌توانند در بخش‌های کشاورزی و انرژی و آبزی‌پروری در استان بوشهر سرمایه گذاری کنند.
 
وی بیان کرد: با توجه به تولید گوشت باکیفیت در نیکاراگوئه و قیمت مناسب، آمادگی داریم در صورت فراهم شدن شرایط، نسبت به واردات گوشت از این کشور تحت مراقبت‌های بهداشتی اقدام کنیم.
 
استاندار بوشهر اضافه کرد: بیش از 700 کیلومتر از طول استان بوشهر در امتداد و هم‌مرز با خلیج فارس است و با پنج کشور حاشیه خلیج فارس نیز همسایه هستیم.
 
محمدی‌زاده با بیان اینکه حدود صد سال پیش، بوشهر مرکز تجارت ایران بوده است، افزود: در ان زمان 14 کنسولگری کشورهای خارجی در بوشهر مستقر بودند. اکنون نیز با کشورهای خلیج فارس مبادلات تجاری قوی داریم و حجم بالایی از صادرات ما به کشورهای همسایه است.
 
وی بیان کرد: بوشهر قطب بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی است و 74 درصد گاز کشور از بوشهر تامین می‌شود و 90 درصد صادرات نفت از استان بوشهر است.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه 50 درصد تولیدات پتروشیمی کشور متعلق به استان بوشهر است ابراز کرد: با راه‌اندازی واحدهای در حال ساخت پتروشیمی، ظرفیت تولید پتروشیمی استان بوشهر افزایش می‌یابد.
 
محمدی‌زاده به مزیت‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر اشاره کرد و گفت: بوشهر 15 درصد خرمای کشور را تولید و بیش از 40 نوع خرما در استان داریم که تنوع زیادی دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: در تولید میگو نیز بوشهر 50 درصد میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند که امسال افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه
مبادلات تجاری ایران نیکاراگوئه افزایش

اخبار مرتبط

نظرات شما