براساس آخرین آمار اعلام شده، حجم کل مخازن سدهای پنج‌گانه تهران نسبت به سال قبل 41 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایسنا، در حال حاضر سدهای پنج‌گانه تهران 504 میلیون مترمکعب آب دارند این در حالی است که سال گذشته در همین زمان حجم آب سدهای تهران 545 میلیون مترمکعب ثبت شده است.
 
در حال حاضر سد امیرکبیر 110 میلیون مترمکعب آب دارد که این عدد در سال گذشته 100 میلیون مترمکعب ثبت شده و نسبت به سال قبل 9 میلیون مترمکعب افزایش داشته اما در مقایسه با سال نرمال این عدد 68 میلیون مترمکعب منفی بوده است.
 
سد لتیان در حال حاضر 65 میلیون مترمکعب آب دارد که در سال قبل این عدد 62 میلیون مترمکعب ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه میلیون مترمکعب رشد داشته و نسبت به سال نرمال 11 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.
 
وضعیت حجم مخازن سد لار نیز گویای موجودی 52 میلیون مترمکعب آب است که این عدد در سال قبل 74 میلیون مترمکعب بوده است که نسبت به سال قبل 23 میلیون مترمکعب و نسبت به سال نرمال 119 میلیون مترمکعب کاهش یافته است.
 

 
حجم آب سد طالقان در شرایط کنونی 219 میلیون مترمکعب ثبت شده که در مقایسه با سال قبل که عددی معادل 237 میلیون مترمکعب بوده 18 میلیون مترمکعب و نسبت به سال نرمال 128 میلیون مترمکعب کاهش داشته است.
 
حجم مخزن در سد ماملو نیز 59 میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در سال قبل 71 میلیون مترمکعب بوده است.
 
این اعداد حاکی از کاهش 12 میلیون مترمکعبی حجم مخزن سد نسبت به سال قبل و 109 میلیون مترمکعبی نسبت به سال نرمال دارد.

لینک کوتاه
آب‌ سدهای تهران سد طالقان

اخبار مرتبط

نظرات شما