مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: 6 هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های خرد و کوچک برای اشتغالزایی در سال گذشته توسط این صندوق پرداخت شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، نعمت‌الله رضایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: بیش از 11 درصد از یک میلیون شغلی که دولت تعهد کرده بود توسط صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از 115 هزار فرصت شغلی در سال گذشته مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفت که سهم این صندوق در ایجاد اشتغال بالا بود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ادامه داد: تسهیلات این صندوق به عمده طرح‌های خرد، کوچک و متوسط در حوزه‌های مختلف مشاغل خانگی و روستایی پرداخت می‌شود.

رضایی با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال خانگی گفت: تفاهم‌نامه‌ای با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته شد تا بر اساس آن بخشی از تسهیلات به طرح‌های اشتغال از محل تبصره 18 بودجه سال 1401 پرداخت شود.

وی بیان داشت: همچنین صندوق‌های خرد محلی نیز شکل می‌گیرد تا به کمک رونق تولید بیاید بر این اساس بخشی از منابع را تولیدکنندگان می‌آورند و بخشی از منابع را صندوق در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید تاکید کرد: مدیریت این منابع به عهده خود تولیدکنندگان است تا منابع به سرعت در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد و مشکلی در سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات در زمینه اشتغال روستایی پرداخت شده است گفت: حدود سه هزار شغل از محل طرح‌های اشتغال روستایی به وجود آمده است.

رضایی خاطرنشان کرد: همچنین از محل تبصره 18، برگشت منابع این تبصره در سنوات گذشته، فروش اموال و اشتغال روستایی در بودجه سال جاری، امکان پرداخت 100 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های خرد در نظر گرفته شده است.

 

لینک کوتاه
تسهیلات اشتغالزایی بودجه

اخبار مرتبط

نظرات شما