قیمت نفت روز جمعه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به اوضاع بخش بانکی که باعث شد هر دو شاخص بزرگترین کاهش هفتگی در ماه‌های اخیر را تجربه کنند، در قیمت پایین‌تری بسته شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و 73 سنت معادل 2.3 درصد کاهش یافت و در 72 دلار و 97 سنت در هر بشکه بسته شد. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و 61 سنت معادل 2.4 درصد کاهش، در 66 دلار و 74 سنت در هر بشکه بسته شد.
 
هر دو شاخص در پایین ترین قیمت معاملات روز جمعه، بیش از سه دلار کاهش داشتند. نفت برنت هفته گذشته حدود 12 درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از دسامبر بود. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت 13 درصد از قیمت نهایی جمعه گذشته سقوط کرد که بزرگترین کاهش هفتگی از آوریل گذشته بود.
 
جان کیلداف از شرکت اگین کپیتال در نیویورک، در این باره گفت: عوامل بنیادین به حدی که قیمتها نشان می دهند، وحشتناک نیستند اما این نگرانی وجود دارد که نفت به اندازه پول نقد یا طلا، مطمئن نیست.
 
قیمت نفت، روند نزولی بازارهای سهام را دنبال کرد که تحت تاثیر بحران بخش بانکی و نگرانی ها نسبت به بروز رکود احتمالی قرار گرفته اند.
 
هر سه شاخص در معاملات بعد از ظهر جمعه، به شدت افت کردند و سهام مالی، بیشترین کاهش را در میان بخشهای بزرگ شاخص اس اند پی 500 پس از ورشکستگی بانک «سیلیکون ولی» و بانک «سیگنچر» و مشکلات «کردیت سوئیس» و «فرست ریپابلیک بانک»ز داشت.
 
قیمتها روز جمعه پس از تدابیر حمایتی بانک مرکزی اروپا و وام دهندگان آمریکایی، اندکی بهبود پیدا کرده بودند اما دوباره پس از اینکه گروه مالی «اس وی بی» خواستار سازماندهی مجدد شد، نزول کردند.
 
اوله هانسن،  مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک گفت: فشار، ناشی از تداوم وضعیت شکننده بازار است.
 
تحلیلگران همچنان انتظار دارند عرضه جهانی محدود، از قیمت‌ها در آینده قابل پیش بینی حمایت کند.
 
اعضای اوپک پلاس، ریزش هفته جاری قیمت‌های نفت را به عوامل مالی نسبت دادند و اعلام کردند انتظار دارند بازار تثبیت شود.
 
کاهش وست تگزاس اینترمدیت در هفته جاری به کمتر از 70 دلار در هر بشکه، برای نخستین بار از دسامبر سال 2021 اتفاق افتاد و ممکن است باعث شود دولت آمریکا، پر کردن دوباره ذخایر نفت استراتژیک را آغاز کند که تقاضا برای نفت را تقویت خواهد کرد.
 
بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران انتظار دارند بهبود تقاضای چین برای نفت، به حمایت از قیمت اضافه کند. صادرات نفت آمریکا به چین در مارس، به بالاترین میزان در حدود دو سال و نیم گذشته خواهد رسید.

لینک کوتاه
قیمت نفت صادرات نفت آمریکا

اخبار مرتبط

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در ابتدای معاملات روز دوشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر نگرانیها نسبت به محدودتر... 6 فروردین 1403

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت مکث کرد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه تحت تاثیر دورنمای کندی رشد تقاضا و خوش بینی به کاهش زودتر... 27 بهمن 1402

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت کاهشی شد

قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه با ازسرگیری تولید بزرگترین میدان لیبی که عرضه جهانی نفت... 2 بهمن 1402

نظرات شما